علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

بسیاری از مناطق مسکونی در کلانشهرها بر روی گسل های فعال ساخته شده اند/ وضعیت گسل ها در پهنه بندی اقلیمی مشخص شود/ ساخت‌وسازهای گسترده در کلانشهرها گسل‌های فعال را تحریک می‌کند

احسن علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت و سازهای گسترده عملا گسل های فعال را تحریک می کند. همچنین بسیاری از مناطق مسکونی در کلانشهرها بر روی گسل های فعال ساخته شده اند، از این رو این مسئله موجب شده که در صورت بروز بحران، این مناطق بیشترین آسیب را متحمل شوند.

بسیاری از مناطق مسکونی در کلانشهرها بر روی گسل های فعال ساخته شده اند/ وضعیت گسل ها در پهنه بندی اقلیمی مشخص شود/ ساخت‌وسازهای گسترده در کلانشهرها گسل‌های فعال را تحریک می‌کند
کد خبر: 343806
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۱:۳۲:۴۸

اعتمادآنلاین| سیداحسن علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت پایش علمی و فنی گسل های فعال در کلانشهرها، گفت: در شرایط کنونی پایش جدی و شناخت کلی از وضعیت گسل های کشور وجود ندارد و اگر اقداماتی در چند سال اخیر صورت گرفته، اساسی و جدی نبوده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا مسئولان مربوطه باید در پهنه بندی اقلیمی وضعیت گسل ها را مشخص و شفاف کنند، همچنین در طرح آمایش سرزمینی باید به موضوع مقابله با آثار بحران زلزله توجه شود، پس از این اقدامات می توان به چگونه توسعه شهرها اندیشید.

وی گفت: در شرایط کنونی بسیاری از مناطق مسکونی در کلانشهرها بر روی گسل های فعال ساخته شده اند، از این رو این مسئله موجب شده که در صورت بروز بحران، این مناطق بیشترین آسیب را متحمل شوند.

علوی ادامه داد: به طور حتم در توسعه شهرها و ساخت‌و‌سازها باید موضوع پهنه بندی گسل ها مورد توجه قرار گیرد، زیرا بر اساس تحقیقات صورت گرفته، ساخت و سازهای گسترده عملا گسل های فعال را تحریک می کند و این مسئله می تواند به یکی از عوامل بروز پدیده زلزله تبدیل شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تدوین طرح پایش گسل های فعال در کلانشهرها برای شناسایی طول، عمق و محل گسل بسیار ضروری است، از طرف دیگر شهرداری ها باید با اتکا به اطلاعات مربوطه، اجازه ساخت و ساز در این مناطق را ندهند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها