کد خبر: 343817
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۱:۵۷:۳۶
| |

حمیدرضا حاجی بابایی:

گول فضای مجازی را درباره کشور نخورید

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: باید دست در دست یکدیگر سند تحول بنیادین را اجرا کنیم تا دانش آموزان و معلمان جایگاه خود را پیدا کنند.

گول فضای مجازی را درباره کشور نخورید
کد خبر: 343817
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۱:۵۷:۳۶

اعتمادآنلاین| حمیدرضا حاجی بابایی امروز در آئین نواختن زنگ مهر و دفاع مقدس در دبیرستان شریعتی شهر همدان، اظهار کرد: رمز اعتلای آموزش و پرورش نگاه به شأن و جایگاه معلم است تا معلم را معلم ندانیم در نظام تعلیم و تربیت دچار مشکل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه میزان رشد و اعتلای یک کشور بستگی به رشد و اعتلای جایگاه معلم در جامعه دارد، ادامه داد: همه خوشبختی های آموزش و پرورش در حد وسع در سند تحول بنیادین پیش بینی شده و هرچقدر سند تحول را اجرا کنیم آموزش و پرورش زیباتر و رنگین تر می شود.

حاجی بابایی عنوان کرد: 131 راهکار در سند تحول پیش بینی شده که یکی از راهکارها نظام رتبه بندی معلمان است که مهندسی نیروی انسانی آن روی سکه آن است یعنی جایگاه علمی برای معلم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ساخت 450 استخر شنا را در گذشته شروع کردیم که یکی از آنها در همین مدرسه است، عنوان کرد: اگر سند تحول بنیادین اجرایی شود آموزش و پرورش در هیچ زمانی توسط معلم مطالبات درخواست نمی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بدترین نوع نظام تربیت این است که از پیش دبستانی هرسال در جایی درس خوانده می شود و هیچ گونه نگاه تربیتی اعمال نمی شود، ادامه داد: در سند تحول پیش بینی شده که چگونه باید درس خواند و چه کسی را برای چه کاری تربیت کرد.

حاجی بابایی خطاب به دانش آموزان گفت: کسی که به معلم خود احترام نگذارد، معرفت ندارد چرا که عمق معرفت یک دانش آموز احترام به معلم است. چهار سال وزیر و 20 سال رئیس آموزش و پرورش شهرستان ها بودم و یک بار با معلمی برخورد نداشتم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خطاب به دانش آموزان بیان کرد: گول فضای مجازی را درباره کشور نخورید چرا که ما پرافتخارترین کشور دنیا هستیم.

وی با اشاره به واژگونی پهپاد آمریکایی نیز گفت: چند جوان 20 تا 26 ساله با یک موشک، مدرن ترین پهپاد آمریکایی را با علم و دانش خود به زمین آوردند و این نشان از لیاقت جوانان ما است و اگر امروز می بینید که آمریکا نمی تواند به ایران حمله کند، بخاطر علم جوانان ما است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها