علیرضا محجوب، نماینده مجلس:

تربیت شایسته مهم‌ترین وظیفه معلمان است

علیرضا محجوب در «آیین بازگشایی مدارس» در بین دانش‌آموزان پیش دبستانی مهد قرآنی هدهد حضور یافت.

تربیت شایسته مهم‌ترین وظیفه معلمان است
کد خبر: 343830
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۲:۱۴:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی در آیین بازگشایی مدارس در کنار دانش‌آموزان پیش دبستانی حضور یافته و ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، تربیت قرآنی را پایه پرورش فکری دانش‌آموزان دانست.

محجوب تصریح کرد: امیدوارم که امسال برای دانش‌آموزان و معلمان سال بهتری نسبت به سال قبل باشد و فرزندان این مرز و بوم به کمک پدران و مادران به بهترین شکل مورد تربیت قرار بگیرند.

او ادامه داد: پرورش و تربیت شایسته، مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر دوش معلمان قرار دارد و از معلمان می‌خواهم بر پایه آموزه‌های قرآن کریم و تعالیم دینی به پرورش شاگردان خود بپردازند.

محجوب با اشاره به اینکه نباید بچه‌ها بدون آموزش رها شوند، گفت: بدترین نحوه رویارویی با کودکان این است که با امر و نهی کردن، از آنها بخواهیم رفتار ما را تقلید کنند. رابطه والدین با فرزندان باید دوستانه باشد نه از جایگاه ولی و طرف تنبیه.

وی ادامه داد: امر و نهی کردن در کودکی در نهایت باعث طغیان و سرکشی در نوجوانی می‌شود. از همین منظر آموزش و یادگیری باید در محیط های اجتماعی و از طریق اقناع صورت گیرد.

محجوب گفت: لازم است والدین اوقاتی را برای بردن کودکان به موزه،کتابخانه، پارک و...اختصاص دهند چرا که این مساله می‌تواند در رفتار شخصی،زندگی شغلی و اجتماعی آنها در آینده موثر باشد.

وی خواستار برگزاری جلسات منظم بین والدین با روانشناسان مهد کودک هدهد شد و گفت: مربیان و والدین باید در کنار یکدیگر و با برنامه منظم در راستای شکوفا کردن ظرفیت ذهنی نونهالانشان تلاش کنند.

محجوب با اشاره به اینکه مهدکودک قرآنی هدهد از برنامه های کلی و کلان آموزش و پرورش تبعیت می‌کند، اظهار داشت: برای ورود به جامعه سودمندترین و مناسب‌ترین مقدمه برای کودکان آشنایی با قرآن است و از این منظر آموزش سوره‌های کوچک قرانی را در کنار سایر آموزش‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها