کد خبر: 343859
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۳:۰۶:۱۵
| |

مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در کشور هندوستان خبر داد؛

کمک 10 میلیارد تومانی مسلمانان هندوستان به‌ سیل‌زدگان ایران‌ / روز عاشورا ‌سراسر هندوستان تعطیل رسمی‌ شد‌

مهدی مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در کشور هندوستان، با بیان اینکه مسلمانان این کشور 10 میلیارد تومان به استان‌های سیل‌زده ایران کمک کردند، گفت: دو مدرسه سیل‌زده شهر پلدختر بازسازی و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

کمک 10 میلیارد تومانی مسلمانان هندوستان به‌ سیل‌زدگان ایران‌ / روز عاشورا ‌سراسر هندوستان تعطیل رسمی‌ شد‌
کد خبر: 343859
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۳:۰۶:۱۵

اعتمادآنلاین| مهدی مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در کشور هندوستان، ظهر امروز در آّئین بازگشایی مدارس این شهرستان که در مدرسه شهید کائیدی برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم که دو مدرسه شهید کائیدی و زینبیه که خسارات فراوانی در جریان سیلاب دیدند بازسازی و تجهیز شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی ‌با بیان اینکه سیلاب ویرانگر فروردین همراه خود سیل همدلی و مهربانی را آورد، افزود: سیل مهربانی مردم از مرزهای ایران فراتر رفته و در کشور هندوستان از یک میلیارد و 300میلیون جمعیت 250میلیون نفر مسلمان بوده که از این آمار 40میلیون نفر شیعه هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور هندوستان عنوان کرد: مسلمانان و شیعیان هندوستان به‌شدت دلبسته به جمهوری اسلامی ایران هستند و در زمانی که سیل در استان‌های مختلف ایران رخ داد، از سراسر این کشور بزرگان، علما و مردم با ابراز همدردی به‌صورت خودجوش شروع به جمع‌آوری کمک برای مردم مناطق سیل‌زده کردند.

وی بیان کرد: بانوان بدون درخواستی از طرف ما زیورآلات خود را از مناطق مختلف هندوستان برای استفاده در مناطق سیل زده لرستان و پلدختر تقدیم و 10میلیارد تومان اعتبار نیز شیعیان هندوستان جمع‌آوری کردند.

مهدوی‌پور با بیان اینکه کمک‌های شیعیان هندوستان به مردم سیل‌زده استان‌های خوزستان و لرستان در اختیار دستگاه‌های مختلفی از جمله کمیته‌امداد، هلال‌احمر، انجمن خیرین سلامت، آموزش‌وپرورش و نوسازی قرار گرفت گفت: این کمک‌ها نشانه عشق وهمدلی مردم هندوستان به مردم ایران اسلامی‌ست که هر ریالش بابرکت و ارزشمند است وبرای همیشه ماندگار خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور هندوستان خاطرنشان کرد: اکثر مردم این کشور غیرمسلمان هستند، ولی روز عاشورا در سراسر هندوستان تعطیل رسمی‌ شد‌، هم‌چنین عزاداری‌ها و ابراز علاقه‌ها به خاندان نبوت بسیار قابل‌توجه و قابل‌تقدیر است.

مهدی‌پور اظهار داشت: مسلمانان ایران وهندوستان همه زیر خیمه امام حسین(ع) قرار دارند و عشق حسینی‌ است که دل‌های ما را به‌هم پیوند داده‌ است، این انقلاب که پرچم حسینی را به‌اهتزاز درآورد و این پیوند را مستحکم‌تر کرد.

وی افزود: یک میلیارد و200میلیون تومان اعتبار برای بازسازی مدارس شهید کاییدی و زینبیه هزینه شده‌است که امروز هم 100میلیون تومان برای رفع برخی مشکلات به این دو مدرسه از طرف مردم مسلمان هندوستان کمک می‌کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها