کد خبر: 343894
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۴:۱۸:۱۹
| |

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

ارزیابی چرخه حیات یکی از ابزارهای مدیریت محیط‌زیست است

کارگاه آموزشی چرخه حیات ویژه رؤسا و کارشناسان محیط زیست مناطق 22گانه شهرداری تهران در حالی برگزار شد که به اعتقاد شینا انصاری ارزیابی چرخه حیات یکی از ابزارهای مدیریت محیط زیست است.

ارزیابی چرخه حیات یکی از ابزارهای مدیریت محیط‌زیست است
کد خبر: 343894
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۴:۱۸:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: ارزیابی چرخه حیات (LCA) یکی از ابزارهای مدیریت محیط زیست است که امکان تخمین اثرات محیط زیستی ناشی از همه مراحل چرخه حیات یک محصول را فراهم می آورد که اطلاعات حاصل از آن برای بهبود فرایندها، پشتیبانی از سیاست ها و ارائه مبانی مناسب برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه ارائه شده است.

وی در ادامه سیاست های کلی اداره کل محیط زیست شامل مدیریت مصرف منابع، بهینه سازی مصرف انرژی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، پایش منابع آلاینده و ارزیابی محیط زیستی پروژه های شهری و پیاده سازی استاندارد ISO14001:2015، آموزش و فرهنگسازی موضوعات محیط زیستی جهت ارتقاء مشارکت شهروندان را تشریح کرد.

در ادامه نشست، مفاخریان شهردار منطقه 9 افزود: با توجه به فرایندهای محیط زیستی در فعالیت ها و اقدامات مجموعه شهرداری تهران، لزوم افزایش مشارکت های مردمی برای پویایی محیط زیست بیش از گذشته مشهود است که امیدواریم با همکاری و تعامل همه بخش ها شرایط برای ارتقای زیست پذیری شهر تهران فراهم شود.

لازم به ذکر است دوره های آموزشی بکارگیری مفهوم چرخه حیات مواد و منابع مصرفی در فعالیت ها و خدمات شهرداری تهران توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در سطح مناطق 22گانه در سال جاری برگزار می شود و دوره فوق پیش نیاز برگزاری کارگاه مذکور است که در این دوره سعی شده با مروری بر الزامات استاندارد ایزو 14001:2015، معرفی و شناخت نگرش چرخه حیات منجر به بهبود فعالیت ها و خدمات شهرداری تهران با رویکرد استاندارد بین المللی ایزو 14001:2015 شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها