فرمانده نیروی انتظامی:

آماده همکاری با کشور چین برای برخورد با جرایم سازمان یافته هستیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در خصوص انتقال تجارب و استفاده از مراکز آموزشی و دانشگاهی و در موضوع برخورد با جرایم سازمان یافته آمادگی کامل برای تبادل اطلاعات و همکاری با کشور چین را داریم.

آماده همکاری با کشور چین برای برخورد با جرایم سازمان یافته هستیم
کد خبر: 343918
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۴:۵۵:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ سردار «حسین اشتری» پیش از ظهر امروز در دیدار با «چانگ هوا» سفیر کشور چین در ستاد فرماندهی ناجا ضمن خیرمقدم و تبریک هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، گفت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای باثبات و دارای امنیت پایدار است اما با گذشت 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همواره به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بوده و هستند که می توان به تحرکات در مرزها ، هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: این روزها،یادآور رشادت های مردم و رزمندگان کشورمان و ایستادگی آنها در مقابل تجاوزات صدام در دوران هشت سال دفاع مقدس است که مردم ما، این ایام را گرامی می دارند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: آمریکایی ها زمانی که از طریق جنگ نظامی به اهداف خود نرسیدند با اعمال تحریم ها، فشارهای خود را بر مردم و مسئولان وارد کردند و هرساله دشمنی های خود را افزایش دادند اما با تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)، در مقابل تحریم ها ایستادیم و توطئه های آنها را خنثی کردیم.

سردار اشتری ادامه داد: امروز به برکت همین ایستادگی ها، جمهوری اسلامی ایران توانسته روی پای خود بایستد و با استفاده از ظرفیت های داخلی، نیازهایش را مرتفع کرده است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور از تعاملات و همکاری های خوب دولت چین با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: امروز میان مردم و دولتمردان دو کشور ارتباطات خوبی برقرار است.

فرمانده نیروی انتظامی به ارتباطات و تعاملات خوب میان پلیس دو کشور طی سال های اخیر اشاره و بیان کرد: گفت: طی این سال ها همکاران ما در نیروی انتظامی از کشور چین بازدید کرده اند و در این بازدیدها تفاهم نامه هایی نیز امضاء شده است.

سردار اشتری ادامه داد: در بحث انتقال تجارب و استفاده از مراکز آموزشی و دانشگاهی و نیز در موضوع برخورد با جرایم سازمان یافته نظیر مبارزه با مواد مخدر، سلاح و قاچاق انسان؛ آمادگی کامل برای تبادل اطلاعات و همکاری را با کشور چین داریم.

فرمانده نیروی انتظامی به پیشرفت های مطلوب پلیس جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها اشاره و از سفیر و کارشناسان کشور چین برای بازدید از قسمت های مختلف این پلیس دعوت کرد.

وی ادامه داد: در موضوع تحریم ها از دولت چین تشکر می کنیم چرا که خروج آمریکا از برجام را محکوم و از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

فرمانده ناجا گفت: در راستای تشکیل کارگروه امنیتی با همکاری وزارت امور خارجه ایران و پیگیری های پلیس اینترپل آمادگی کامل برای برگزاری جلسات دو جانبه و سه جانبه را داریم.

در ادامه این دیدار، «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در ایران، گفت: بنده به کشورهای مختلفی از جمله سوریه، عراق و یمن سفر کرده ام که این کشورها دچار جنگ و ناآرامی بوده اند اما زمانی که به ایران آمدم، امنیت و آرامش را در این کشور شاهد هستم که نشان از تلاش های زیاد ماموران پلیس در این رابطه است.

وی خطاب به فرمانده نیروی انتظامی گفت: از اقدامات پلیس جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مجرمان فرامرزی قدردانی و تشکر می کنم.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران تصریح کرد: ایران، کشوری بزرگ و مهم در منطقه بوده و لازم است هر دو کشور همکاری های دو جانبه خود را برای پیشبرد اهداف ادامه دهند و آن را بیش از پیش تقویت کنند.

چانگ هوا به افزایش همکاری های دوجانبه دو کشور و تبادل اطلاعات تاکید کرد و گفت: امیدواریم در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها