مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌و‌گو با «اعتماد‌آنلاین» :

سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران کذب است

ابهام در صحت اخبار سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری چینی‌ها در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و حمل‌ونقل در ایران حاشیه‌های بسیاری به راه انداخته است.

سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران کذب است
کد خبر: 343920
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۵:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ابهام در صحت اخبار سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری چینی‌ها در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و حمل‌ونقل در ایران حاشیه‌های بسیاری به راه انداخته است. در حالی که طی روزهای گذشته تحلیل‌های بسیاری از چگونگی و اهداف این حجم سرمایه‌گذاری از سوی چینی‌ها در ایران مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، اما مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین این اخبار را کذب و سوءبرداشت رسانه‌ها می‌خواند.

«سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران کذب است.» این مطلب را مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، به اعتمادآنلاین گفت.

به گفته حریری، طی روزهای گذشته برخی رسانه‌های خارجی اخبار شیطنت‌آمیزی مبنی بر انعقاد قرارداد 400 میلیارد دلاری چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت، گاز و حمل‌و‌نقل در ایران منتشر کردند؛ این خبرها صحت ندارد و باید پرونده آن در رسانه‌ها بسته شود.

اوایل شهریورماه بود که نشریه انگلیسی پترولیوم اکونومیست مدعی شد یک منبع آگاه نزدیک به وزارت نفت ایران از توافق تهران با پکن برای سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری چینی‌ها در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت و حوزه حمل‌ونقل ایران خبر داده است.

پیش از این فریال مستوفی، رئیس مرکز سرمایه‌گذاری‌های اتاق بازرگانی تهران نیز در گفت‌گو با اعتمادآنلاین چنین خبری را تکذیب کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها