شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

صدام برای مذاکره و پایان جنگ به ایران التماس می‌کرد

سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: امروز نیز مردم انقلابی کشور با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل مشکلات مقاومت می‌کنند و دولت آمریکا و دیگر دشمنان را ناکام گذاشته‌اند.

صدام برای مذاکره و پایان جنگ به ایران التماس می‌کرد
کد خبر: 343921
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۵:۰۷:۲۱

اعتمادآنلاین| سید محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز دوشنبه اول مهرماه 98 در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، حمله رژیم بعث عراق در شهریور 1359 به کشورمان را در ادامه توطئه‌ها و فشارهای قدرت‌های استکباری علیه انقلاب اسلامی دانست و گفت: معمولاً قدرت‌های استکباری و حکومت‌های محافظه‌کار منطقه‌ای با اهداف انقلاب‌ها اعم از مذهبی و غیرمذهبی موافق و سازگار نیستند؛ به همین دلیل بیشتر انقلاب‌ها با هجوم و حملات مختلفی روبرو شده‌اند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز با انواع توطئه‌ها از سوی قدرت‌های بزرگ دنیا روبرو شد و حمله صدام به ایران نیز با هماهنگی و حمایت قدرت‌های استکباری و دولت‌های وابسته به آن‌ها در منطقه از جمله کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و به‌ویژه عربستان سعودی صورت گرفت و به پشتوانه همین حمایت‌ها بود که صدام در پاسخ به خبرنگاران گفته بود من پاسخ شما را در تهران خواهم داد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: علاوه بر حمایت قدرت‌های استکباری همه امکانات مالی، تسلیحاتی و تدارکاتی کشورهای عربی منطقه در اختیار صدام قرار گرفته بود؛ به همین دلیل عموم کشورها فکر می‌کردند که رژیم بعث پیروز این جنگ خواهد بود و از آن حمایت می‌کردند درحالی‌که نظام انقلابی و نوپای جمهوری اسلامی ایران آمادگی نظامی، تسلیحاتی و تجهیزاتی را نداشت و در شرایط بسیار نابرابر با عراق قرار داشت.

معاون رئیس جمهور به عوامل پیروزی ایران در جنگ اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه مردم کار را در جنگ به‌جایی رساند که صدام برای مذاکره و پایان جنگ به ایران التماس می‌کرد. نخستین عامل این پیروزی اعتقادات مردم انقلابی ایران بود که انقلاب اسلامی را یک انقلاب مذهبی و الهی می‌دانستند و بر همین اساس حاضر بودند برای آن هر هزینه‌ای انجام دهند و این باور و اعتقادات بسیار پر ارزش بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: عامل بعدی رهبری کم‌نظیر و پیامبرگونه امام خمینی(ره) بود که در برابر اقدامات دشمنان مردم را به‌خوبی بسیج و هدایت می‌کردند و این کار را در وقایع مختلفی چون شهادت آیت‌الله بهشتی و شهیدان رجایی و باهنر و سایر حوادث به بهترین شکل انجام دادند. مردم نیز با ندای امام(ره) برای مقابله با دشمن با اخلاص تمام هر نوع کمک مالی و جانی را برای دفاع از کشور و نظام اسلامی ارائه می‌دادند. سومین عامل نیز حضور مردم در جبهه‌ها با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت بود که مبنای اصلی قدرت گرفتن ایران بود. مردم ایران در مقابل تمام سختی‌های جنگ فداکارانه و ایثارگرانه مقاومت کردند و دشمنان را به ذلت کشاندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: امروز نیز مقام معظم رهبری با رهنمودها و سیاست‌های مدبرانه سکان انقلاب را به دست دارند و در مقابل توطئه‌های آمریکا و شدیدترین تحریم‌های تاریخی ایستاده‌اند. امروز نیز مردم انقلابی ایران با تکیه بر فرهنگ ایثار در مقابل مشکلات مقاومت می‌کنند و دولت آمریکا و سایر دشمنان را ناکام گذاشته‌اند. دولت آمریکا تصور می‌کرد با سلاح تحریم و فشار حداکثری می‌تواند به اهداف خود برسد، اما امروز دچار سردرگمی شدیدی شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه بسیار ارزشمند شهدا و ایثارگران در دفاع از کشور و مقاومت و پیروزی در مقابل رژیم بعث عراق گفت: امروز همه ما وظیفه داریم تا تمام توان خود را برای تکریم و خدمت‌رسانی به این قشر معظم به‌کار گیریم. ایثارگران عزیز نیز علی‌رغم وجود مشکلاتی در حوزه درمان با درک شرایط تلاش می‌کنند با تحمل و صبر در حل مشکلات کمک کنند.

در این مراسم سامانه اسناد افتخار با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رونمایی شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها