برومند چهارآیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی مطرح کرد:

افزایش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار/تولیدکنندگان جوجه یکروزه 600 میلیارد تومان متضرر شدند

برومند چهارآیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افزایش 200 تومانی نرخ مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده 9 هزار و مرغ گرم 12 هزار و 500 تا 13 هزار تومان است.

افزایش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار/تولیدکنندگان جوجه یکروزه 600 میلیارد تومان متضرر شدند
کد خبر: 343936
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۵:۲۳:۵۴

اعتمادآنلاین| برومند چهارآیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی، از افزایش 200 تومانی نرخ مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 12 هزار و 500 تا 13 هزار تومان است، ضمن آنکه در استان گلستان قیمت مرغ زنده 7 هزار و 900 تا 8 هزار تومان است.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار افزود: براساس پیش بینی‌های قبلی کاهش اعلام بار و ازدیاد تقاضا در روز‌های ابتدایی ماه زمینه را برای نوسان قیمت در بازار فراهم کرده، اما در استان‌های شمالی افزایش تولید بی برنامه عامل اصلی سقوط قیمت است.

چهارآیین قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: افزایش 200 تومانی نرخ مرغ زنده در بازار تاثیر خود را روز آتی در گوشت مرغ خواهد گذاشت، ضمن آنکه به سبب ازدیاد تقاضا سیر صعودی قیمت مرغ تا پایان هفته استمرار خواهد داشت.

این مقام مسئول قیمت مرغ در ایام اربعین را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا، افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت مرغ در ایام اربعین دور از انتظار نیست.


وی با اشاره به اینکه قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه نسبت به روز گذشته ناشی از افزایش قیمت مرغ زنده بالا رفته است، بیان کرد: هم اکنون هم اکنون متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار و 650 تومان است که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد به طوریکه مرغداران در فروش هر قطعه جوجه یکروزه 800 تا 900 تومان متضرر هستند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: تولیدکنندگان جوجه یکروزه برای ششمین ماه متوالی وارد زیان شدند به طوریکه بنابر آمار رقمی بالغ بر 600 میلیارد تومان تاکنون از محل اختلاف قیمت تمام شده با نرخ فروش متضرر شدند.

چهارآیین در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و 700 و کنجاله سویا 2 هزار و 900 تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که هر یک از این نهاده‌ها با نرخ مصوب خود 300 تومان فاصله دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها