کد خبر: 343973
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۶:۲۸:۴۰
| |

توسعه 7 دانش فنی پتروشیمی در کشور

معاون وزیر نفت گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکنون هفت دانش فنی را در حوزه توسعه دانش فنی فرآیندها کسب کرده است، درحالی که بخش خصوصی بدلیل هزینه های این بخشبه آن وارد نشده است.

توسعه 7 دانش فنی پتروشیمی در کشور
کد خبر: 343973
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۶:۲۸:۴۰

اعتمادآنلاین| بهزاد محمدی، امروز (دوشنبه، یکم مهرماه) در آیین امضای توافقنامه همکاری ارائه دانش فنی واحد تولید پلی اتیلن سنگین که به امضای علی پژوهان، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و سیاوش درفشی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز رسید، با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بحث توسعه دانش فنی فرآیندها به دلیل هزینه بالا و تخصصی بودن ورود نکرده است،گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فعالیت شرکت‌های کوچک و بزرگ برای کار در این حوزه استقبال می‌کند.

وی افزود: هدف شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همه امکانات و تجهیزات، ارائه خدمت به صنعت پتروشیمی است و این وظیفه ذاتی این شرکت به حساب می اید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اضافه کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال اعداد و ارقام نیست و به دنبال توسعه فناوری و تجاری سازی آن است.

محمدی ضمن قدردانی از اعتماد هلدینگ نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی تبریز به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار داشت: ارتباط صنعت و پژوهش و فناوری پتروشیمی باید استمرار داشته باشد.

وی افزود صنعت پتروشیمی، صنعتی تکنولوژیک و پیچیده ای است و تصریح کرد: 286 گواهی از نقاط مختلف دنیا وارد این صنعت در کشور شده است و باید به سمت اتکا و اعتماد واقعی به توانمندی‌های داخلی حرکت کرد.

محمدی اضافه کرد: فعالیت ها در قالب پژوهش در پتروشیمی به منظور توسعه فناوری این صنعت باید دنبال شود و از تمام شرکت‌ها برای استفاده از امکانات تخصصی در این بخش دعوت کرد.

وی با اشاره به اهمیت دانش فنی PVM در کشور اظهار داشت: این دانش به دلیل فراوانی گازطبیعی در کشورمان بسیار حائز اهمیت است.

محمدی گفت: طرح PVM در یکی از استان‌های غرب کشور در حال بررسی است و انتظار می رود تا پایان سال عملیاتی شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها