کد خبر: 343976
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۶:۳۳:۱۸
| |

محمدعلی حسن زاده، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

امضای قرارداد 5 هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی

محمدعلی حسن زاده، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قرارداد 5 هزار میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی برای ایجاد بزرگترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر شهیدرجایی، فردا منعقد می شود.

امضای قرارداد 5 هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی
کد خبر: 343976
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۶:۳۳:۱۸

اعتمادآنلاین| محمدعلی حسن زاده، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این خبر‌، گفت: ظرفیت نهایی این ترمینال 50 میلیون تن و طی سه سال در سه فاز اجرایی می شود که مجموع این سه فاز معادل 180هکتار خواهد بود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر افزود: این ترمینال بزرگترین ترمینال مواد معدنی در خلیج فارس و عمان خواهد شد و با توجه به ظرفیت بی نظیر معدنی کشور، تحولی شگرف در صنعت معدن ایران ایجاد خواهد شد.


معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: بسیاری از معادن کشور به صورت مستقیم و از طریق ریل به این ترمینال متصل خواهند شد و همچنین در بخش صادرات و واردات نیز می توان از ظرفیت‌های این ترمینال مکانیزه مواد معدنی استفاده کرد.

وی از همه فعالان صنعت و معدن کشور خواست از مزیت منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی بهره بگیرند.


حسن زاده افزود: علاوه بر این فعالان اقتصادی می توانند با استقرار صنایع به منظور تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر و تولید محصول نهایی استفاده کنند یا از مزیت این منطقه برای ایجاد کارخانه و تبدیل مواد اولیه معدنی به فرآورده‌های بینابینی استفاده کرده و محصول نهایی را صادر کنند.

وی با بیان اینکه ترمینال مواد مکانیزه معدنی در بندر شهید رجایی دارای سه کارکرد خواهد بود، گفت: کارکرد اول این ترمینال صادرات مواد معدنی کشور است تا بتوانیم از امکانات بندر استفاده کنیم و با استانداردهای خیلی بالاتر کشتی ها را بارگیری کرده و قیمت تمام شده کالاها و مواد معدنی صادراتی کشور را کاهش و قدرت رقابتی صادر کنندگان در بازار هدف را ارتقا دهیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کارکرد دیگر این ترمینال مواد معدنی در بندر شهیدرجایی، ایجاد شهر لجستیک است که بر اساس آن اراضی 2400 هکتاری به بندر شهیدرجایی ملحق و قرار است صنایع در آن مستقر شوند.

وی اظهار کرد: بخش از مواد معدنی می تواند در صنایعی که در این اراضی جانمایی می شود مدنظر قرار گرفته و مواد معدنی مربوطه از ارزش افزوده بالاتری برخوردار و در نهایت هم از طریق همین ترمینال صادرات انجام می شود.

حسن زاده در خصوص سومین کارکرد این ترمینال بیان کرد: ‌می‌توان مواد با ارزش افزوده بالاتر را از دیگر کشورها وارد کرد و بعد از تولید محصول نهایی در کارخانجات، محصول را در داخل کشور استفاده یا از بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها