نعمتی مطرح کرد:

یکسان شدن مشارکت فعالیت های تجاری میان کشورهای بزرگ و کوچک اوراسیا

عضو هیأت رئیسه مجلس، گفت: مقرر شده میان کشورهای بزرگ و کوچک اوراسیا از لحاظ مشارکت در فعالیت های تجاری تفاوتی وجود نداشته باشد.

یکسان شدن مشارکت فعالیت های تجاری میان کشورهای بزرگ و کوچک اوراسیا
کد خبر: 343984
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۷:۱۲:۵۴

اعتمادآنلاین| بهروز نعمتی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، درباره جلسه کمیته تدوین بیانیه نهایی چهارمین نشست روسای پارلمانی کشورهای اوراسیا، گفت: در این نشست دیدگاه های مشترک کشورها در مورد منطقه اوراسیا به عنوان منطقه ای برای دستیابی به صلح، همکاری، تعامل، ارزش های مشترک و فرصت های برابر مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، از توافق کشورهای عضو مجالس اوراسیا بر رعایت اصول منافع متقابل خبر داد و افزود: در این نشست بر اهمیت اصلاح همکاری های بین پارلمانی، جستجوی پاسخ های مشترک برای چالش ها و تهدیدهای مدرن و ادغام منافع تمامی کشورهای منطقه اوراسیا به صورت هماهنگ تاکید شد.

وی ادامه داد: در جلسه کمیته تدوین بیانیه نهایی چهارمین نشست روسای پارلمانی کشورهای اوراسیا بر لزوم توجه جدی به خواسته های کشورهای منطقه و ترغیب آنها به استفاده از روش های جدید به منظور تسهیل فعالیت های تجاری و اقتصادی با ابزارهای نوین تاکید شد.

نعمتی با بیان اینکه در این نشست بر محکومیت تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر تاکید شد، اضافه کرد: همکاری در زمینه خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه سلاح هسته ای و همچنین مشارکت موثر همه کشورهای منطقه اوراسیا در ایجاد جهانی عاری از سلاح هسته ای از دیگر محورهای طرح شده در این جلسه بود.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این جلسه بر اساس یکی از طرح های پیشنهادی مقرر شد میان کشورهای کوچک و بزرگ اوراسیا از لحاظ مشارکت در فعالیت های تجاری تفاوتی وجود نداشته باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها