کد خبر: 344103
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۸:۵۱:۳۷
| |

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت دانشگاهیان و بخش خصوصی در تصویب لایحه تجارت

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، گفت: نظر ما این است که در خصوص لایحه تجارت باید نظر کارشناسان مستقل دانشگاهی و کارشناسان بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد.

ضرورت مشارکت دانشگاهیان و بخش خصوصی در تصویب لایحه تجارت
کد خبر: 344103
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۸:۵۱:۳۷

اعتمادآنلاین| غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، با تاکید بر اینکه لایحه قانون تجارت، یک قانون مادر است و تمام فعالیت‌های اقتصادی را در بر می‌گیرد، گفت: سال‌ها پیش اصلاح این قانون مطرح بوده و علت اهمیت این موضوع اثر مبنایی آن در اقتصاد است.

وی افزود: مجلس برای قانون به این مهمی نباید تعجیل کند و عجولانه تصمیم بگیرد، اگر تصویب این قانون 6 ماه یا یکسال زمان ببرد بهتر از این است که به این سرعت تصویب شود.

رئیس اتاق ایران، بیان کرد: نظر ما این است که در خصوص این لایحه باید نظر کارشناسان مستقل دانشگاهی و کارشناسان بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد.

شافعی در خصوص علت عدم به کارگیری نظر کارشناسان اتاق بازرگانی در خصوص تدوین این قانون، خاطرنشان کرد: این موضوع چندین سال است که مطرح شده و در مراحل مقدماتی آن نمی‌توان نظری در رابطه با حضور یا عدم حضور نمایندگان اتاق ارائه کرد و نیازمند بررسی موضوع است، اما صرف ارائه نظر مهم نیست بلکه باید توجه داشت که این نظرات چقدر به کار گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: ما موضوع مشارکت بخش دانشگاهی و بخش خصوصی را منعکس کرده‌ایم و امیدواریم مورد توجه شورای نگهبان و مجلس قرار بگیرد.

رئیس اتاق ایران در پاسخ به این این سوال که آیا بیانیه‌ای از طرف اتاق در خصوص این موضوع ارائه شده یا خیر، گفت: بیانیه رسمی اعلام نشده است، اما سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف هر سه مراتب اعتراض را به مبانی مربوطه اعلام کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها