کد خبر: 344113
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۹:۰۲:۰۹
| |

به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موادی از طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را اصلاح کردند.

طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اصلاح شد
کد خبر: 344113
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۹:۰۲:۰۹

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را که از شورای نگهبان اعاده شده بود بررسی کرده و ایرادات آن را برطرف کردند.

تبصره 1 ماده واحده این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

منظور از کارشناسان بیمه کشاورزی کلیه افرادی هستند که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته‌های کشاورزی و دامپروری، محیط زیست، منابع طبیعی، حسابداری، مدیریت مالی و بازرگانی، حقوق، علوم بانکی و رایانه و رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بوده و دارای شناسه فعال کارگزاری هستند و به عنوان ناظر مقیم، ارزیاب، بیمه‌گر و مدیرعامل مشغول به فعالیت هستند.

تبصره 4 این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

کارشناسان بیمه کشاورزی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری بالاتر هستند از اولویت استخدام در بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برخوردار است. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است آیین‌نامه اجرایی مشتمل بر نحوه‌ی به کارگیری و سهمیه هر یک از دستگاه‌های مشمول این قانون را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند. همچنین افرادی که به هر دلیلی از مجموعه بیمه کشاورزی منفک شده‌اند، مشمول این قانون نمی‌شوند.

تبصره 7 ماده واحده این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

سازمان تامین اجتماعی موظف است با رعایت قوانین و مقررات ذیربط سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه کشاورزی که مورد تایید صندوق بیمه کشاورزی است را با اخذ کل حق بیمه شامل کارفرما، سهم دولت و سهم بیمه شده از کارشناسان بیمه کشاورزی به صورت نقد و اقساط بپذیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها