مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری:

قیمت خودروهای تحویلی در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده کاهش می‌یابد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بدنبال پیگیری‌های مستمر و گسترده توسط اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور قیمت خودروهای تحویلی در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده کاهش یافت.

قیمت خودروهای تحویلی در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده کاهش می‌یابد
کد خبر: 344134
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۹:۱۹:۴۰

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی ضامنی اظهار داشت: از سال 94 تاکنون نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور با نوسانات زیادی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: بعد از چند سال توقف در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی، طرح نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی از بهمن ماه سال 94 آغاز شد و از سال 95 نیز خودروهای جدید به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد و طرح خوبی بود، تاکنون پس از گذشت حدود 4 سال تنها 64 هزار و 540 دستگاه تاکسی نوسازی شدند و 11هزار دستگاه هم جزو ناوگانی هستند که بدون جایگزین اسقاط شدند.

ضامنی افزود: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش 110 درصدی قیمت خودرو نسبت به سال گذشته و نوسان قیمت اعلامی خودرو در ماه‌های مختلف سال جاری بوده است که مانعی برای برنامه‌ریزی در این محسوب می‌گردد این نوسان قیمتی به گونه‌ای بوده است که خودروساز در هر ماه قیمت جدید اعلام می‌کرد.

وی اذعان داشت: با توجه به اعتراض و پیگیری‌های گسترده اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص خودروهای تحویلی شرکت خودروساز و همچنین قیمت‌های بالای ایران خودرو جهت ناوگان تحویلی در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با ورود دستگاه‌های مرتبط و همراهی تیم جدید مدیریتی شرکت ایران خودرو، مقرر گردید قیمت خودرو در حوزه تاکسیرانی کاهش یابد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در ابتدای سال جاری قیمت مصوب برای خودرو پژو 405، در حدود 720 میلیون ریال اعلام شده بود که بدنبال پیگیری‌های صورت گرفته در این بخش با موافقت شرکت خودرو ساز در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، پژوه 405 با قیمت 643785000 ریال تحویل متقاضیان می‌گردد.

ضامنی عنوان داشت: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در سال جاری به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده نسبت به انعقاد قرار داد جهت نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده با شرکت خودروساز اقدام نموده است که تا کنون فقط 500 دستگاه تاکسی تحویل متقاضیان شده است و بر اساس اعلام شرکت خودروساز مابقی تعهدات در ماه‌های پیشرو انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها