تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس خبر داد؛

بررسی تدوین طرحی برای شفافیت آرای مجامع تصمیم‌گیر نظام

محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، از بررسی تدوین طرحی برای تعمیم موضوع شفافیت آراء به همه مجامع و نهادهای سیاست گذار و قانون گذار خبر داد.

بررسی تدوین طرحی برای شفافیت آرای مجامع تصمیم‌گیر نظام
کد خبر: 344196
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت: اخیرا در جلسه ای که داشتیم نظر آقای عارف و مجموعه دوستان این بود که طرحی ارائه شود که در آن موضوع شفافیت به تمام شوراها و مجامع و نهادهایی که صلاحیت سیاست گذاری و قانون گذاری دارند تعمیم یابد . البته سایر نمایندگان فارغ از جناح بندی‌های سیاسی از این موضوع استقبال کردند.

وی با بیان این که اخیرا هم دولت لایحه‌ای در خصوص شفافیت تقدیم مجلس کرده است، افزود: ما معتقدیم که موضوع شفافیت نباید منحصر به نمایندگان شود و باید به همه ارکان تصمیم گیر نظام از جمله مجمع تشخیص مصلحت، شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... تعمیم یابد و آنها ملزم به اعلام شفاف آرای‌شان شوند و مذاکراتشان نیز در معرض افکار عمومی قرار گیرد . ما با این شفافیت صد در صد موافقیم و نه با سیاسی کردن، جزیی کردن و استثنا قائل شدن برای آن.

نماینده مردم اردکان در مجلس شفافیت را جزء راهبردهای اساسی اصلاح طلبان عنوان و خاطر نشان کرد:‌ ما در این مسیر همواره مواضع خود را اعلام کرده‌ایم و دولت اصلاحات و مجلس ششم اقدامات خوبی در این زمینه پی‌ریزی کردند که نمونه آن تصویب قانون مناقصات بود که بر اساس آن همه اطلاعات مناقصه‌ها باید در معرض اطلاع مردم قرار گیرد. حالا این که دولت‌ها و مجالس بعدی نسبت به این امر اهتمام داشتند یا نه موضوع دیگری است.

تابش حمایت از گردش آزاد اطلاعات و رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان ارکان شفافیت را از سیاست‌های اصلاح طلبان عنوان و خاطرنشان کرد:‌ ما با سیاسی شدن مقوله شفافیت و اعمال محدودیت برای نمایندگان که به حکم قانون اساسی در بیان نظرات و آرای خویش آزاد هستند مخالفیم. چرا که بعضا در مواردی فشار گروههای فشار و پاسبان سیاسی را از طریق کانالهای خاص و پیامک‌های تهدید آمیز شاهد بوده‌ایم و این را بهره برداری تبلیغاتی در آستانه انتخابات مجلس می‌دانیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها