کد خبر: 344255
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از واکنش‌ها نسبت به نقش فوتبال در حل معضلات اجتماعی در مراسم انتخاب بهترین‌های فیفا در سال ۲۰۱۹:

اینفانتینو: دنیا نظاره‌گر ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران خواهد بود/ مگان راپینو: از فوتبال برای تغییر استفاده کنید

اینفانتینو در مراسم بهترین‌های فیفا گفت: زنان در ایران نمی‌توانند برای تماشای فوتبال مردان به ورزشگاه‌ها بروند. ما در تلاش هستیم این شرایط را تغییر دهیم. ما مشتاقانه منتظر این لحظه هستیم. دنیا نظاره‌گر ورود زنان به ورزشگاه در ایران خواهد بود.

اینفانتینو: دنیا نظاره‌گر ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران خواهد بود/ مگان راپینو: از فوتبال برای تغییر استفاده کنید
کد خبر: 344255
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - مراسم The best فیفا شب گذشته در سالن لا اسکالای میلان ایتالیا با حضور ستارگان مطرح فوتبال جهان و مسئولان فیفا برگزار شد. The best سال 2019 مراسم اولین‌های بسیاری بود. این اولین بار بود که فوتبال زنان در میان هیجان و توجه همیشگی فوتبال دوستان و تقابل مسی و رونالدو در مرکز توجه قرار می‌گرفت. اولین بار بود که جایزه بهترین فوتبالیست زن سال آخرین بخش مراسم بود و همچنین اولین بار بود که سخنرانی‌های مهم به مسائل اجتماعی و معضلات دنیای فوتبال اختصاص می‌یافت.

یک بار برای همیشه نژادپرستی را از فوتبال بیرون بیندازیم

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا، که برای معرفی بهترین‌های فوتبال مردان و زنان به روی صحنه رفته بود، در بخشی از سخنرانی خود با تاکید بر لزوم مبارزه با نژادپرستی گفت: «در هفته گذشته اینجا در ایتالیا ما باز هم شاهد نژادپرستی بودیم. باید به نژادپرستی در هر فرمی نه بگوییم. نه به نژادپرستی در فوتبال، نه به نژادپرستی در جامعه. نباید به ابراز مخالفت با نژادپرستی اکتفا کنیم. باید در عمل با نژادپرستی مبارزه کنیم. باید یک بار برای همیشه نژادپرستی را از فوتبال بیرون بیندازیم. نه فقط در ایتالیا بلکه در همه دنیا.»

اینفانتینو همچنین در ارتباط با جام‌جهانی زنان، که تابستان امسال در فرانسه برگزار شد، گفت: «جام‌جهانی زنان یک موفقیت چشمگیر بود و در بهترین زمان رخ داد. بیش از یک میلیارد تماشاگر در سراسر جهان و نه تنها فرانسه فوتبال زنان را کشف کردند. بازیکنان ورزشکار زن با تکنیک و با اشتیاق زیادی بازی می‌کنند. من از صمیم قلب خوشحالم، این تابستان نقطه شروع و آغاز یک تغییر است. ما می‌خواهیم برای برگزاری مسابقات بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.»

اما نقطه اوج سخنرانی رئیس فیفا به بخش پایانی آن برمی‌گشت، جایی که اینفانتینو درباره حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران حرف زد: « می‌خواهم به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم. سرمربی تیم ملی زنان ایران به همراه مدیر فنی این تیم در این مراسم حضور دارند. پس در ایران فوتبال زنان هست. اما در این میان یک مشکل وجود دارد. زنان در ایران نمی‌توانند برای تماشای فوتبال مردان به ورزشگاه‌ها بروند. ما در تلاش هستیم این شرایط را تغییر دهیم. فدراسیون فوتبال در ایران به ما می‌گوید این شرایط تغییر خواهد کرد، بازی بعدی ایران در 10 اکتبر اولین دیداری خواهد بود که زنان می‌توانند به ورزشگاه بروند. ما مشتاقانه منتظر این لحظه هستیم. دنیا نظاره‌گر ورود زنان به ورزشگاه در ایران خواهد بود.»

از بازی زیبای فوتبال برای تغییر جهان و تبدیل آن به جایی بهتر بهره ببرید

جیانی اینفانتینو اما تنها کسی نبود که سخنرانی تاثیرگذاری در ارتباط با نقش فوتبال در معضلات اجتماعی ایراد کرد.

مگان راپینو، ستاره تیم ملی فوتبال آمریکا و جام‌جهانی فوتبال زنان، جایزه بهترین بازیکن زن فوتبال سال را از آن خود کرد و هنگام دریافت جایزه در سخنرانی خود از نقش فوتبال و بازیکنان در کمک به حل معضلات اجتماعی گفت: «اتفاقاتی که بیش از همه مرا در سالی که گذشت تحت تاثیر قرار داد ماجرای رحیم استرلینگ و کالیدو کولیبالی در مقابله با نژادپرستی و خودسوزی سحرخدایاری هوادار فوتبال ایرانی بود.»

او ادامه داد:‌ «اگر ما واقعاً به دنبال تغییر معنادار هستیم، آنچه تاثیرگذار خواهد بود این است که همه از نژادپرستی در فوتبال خشمگین شوند نه فقط رحیم استرلینگ و کولیبالی. همه از نبود درآمد و سرمایه‌گذاری برابر در فوتبال زنان خشمگین شوند نه فقط زنان. این چیزی است که می‌تواند تاثیرگذار باشد.»

راپینو همچنین سخنرانی خود گفت: «این درخواست من از همه است. ما به عنوان فوتبالیست‌های حرفه‌ای فرصتی بی‌نظیر در اختیار داریم. ما موفقیت زیادی را تجربه می‌کنیم و فضای فوق‌العاده‌ای داریم. من از همه کسانی که اینجا هستند درخواست می‌کنم از فضایی که در اختیار دارید برای حمایت از مردم استفاده کنید. از این بازی زیبا برای تغییر جهان و تبدیل آن به جایی بهتر بهره ببرید. ما قدرت فوق‌العاده‌ای داریم.»

در این مراسم برندگان جایزه The best یا بهترین‌های فیفا در سال 2019 معرفی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها