کد خبر: 344264
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۱:۵۵:۰۳
| |

سیدعلیرضا آوایی، وزیر دادگستری:

توقیف اموال ایران در کانادا غیرقانونی است/ مقابله به مثل خواهیم کرد

وزیر دادگستری درباره اموال توقیف شده ایران در کانادا گفت: آن مقدار که امکان داشته و ضوابط بین‌الملل اجازه دهد، مقابله به مثل خواهیم کرد.

توقیف اموال ایران در کانادا غیرقانونی است/ مقابله به مثل خواهیم کرد
کد خبر: 344264
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۱:۵۵:۰۳

اعتمادآنلاین| سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری در سفر استانی خود به زنجان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اموال توقیف شده ایران در کانادا، بیان کرد: آن مقدار که امکان داشته و ضوابط بین‌الملل اجازه دهد، مقابله به مثل خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه هم قوه قضائیه و هم دولت این کار را غیرقانونی می‌دانند، تصریح کرد: قوه قضائیه و دولت از زمانی که این خبر را متوجه شدند، مشغول بررسی هستند، اما کار بین‌المللی کردن قواعد خاص خودش را دارد و باید طبق آن پیش برویم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ما با تعداد قابل توجهی از کشور‌ها معاضدت قضایی،موافقتنامه استرداد محکومان، استرداد مجرمین و انتقال محکومین را داریم، تصریح کرد: برخی از کشور‌ها ممکن است چند زندانی از ایران داشته باشند و برخی از کشور‌ها مثل ترکیه هم وجود دارد که تعداد زندانیان ما در آنجا بیشتر است.

آوایی با اشاره به اینکه علت دستگیری زندانیان ما در کشور‌های مختلف متفاوت است، گفت: پرونده این زندانیان اغلب در دو بخش مواد مخدر و ورود غیرمجاز است و در این زمینه معاونت بین‌الملل قوه قضائیه وارد عمل شده است.

وی تصریح کرد: در سال قبل و سال جاری تعداد قابل توجهی از زندانیان ما از آسیای میانه برگشت داده شده‌اند و همکاری‌های ما در سطوح بین‌المللی در حال گسترش است و تلاش داریم که هر تعداد از زندانیان را که می‌توانیم، منتقل کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها