تعویق اجرای قانون حمایت از معلولان به خاطر 30 هزار میلیارد تومان

اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به خاطر تامین بودجه مالی متوقف شده است.

تعویق اجرای قانون حمایت از معلولان  به خاطر 30 هزار میلیارد تومان
کد خبر: 344304
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۲:۴۶:۰۳

اعتمادآنلاین| ‌‌ قانون حمایت از حقوق معلولان که قرار است از حقوق معلولان حمایت کند، سال گذشته بودجه‌اش برآورد شده بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت سال گذشته برآورد شد که 12 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز دارد درحال حاضر برای اجرای آن سالانه به 30 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وحید قبادی دانا روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری انعقاد تفاهم نامه با جهاددانشگاهی افزود: مبلغی که در بودجه 98 برای اجرای آن آمده هزار و 100 میلیارد تومان است که در تلاش هستیم تخصیص پیدا کند.

در نخستین جلسه هماهنگی اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، مطرح شد که یارانه هایی که از دهک ها یا صدک های فوقانی حذف می شود به اجرای مفاد قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اختصاص یابد و مسئولان ذیربط نیز به آن تاکید کردند که امیدواریم عملی و اجرا هم شود.

وی اضافه کرد: در ماده 27 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مبالغی برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که شغل ندارند، در نظرگرفته شده است که با توجه به تعداد این افراد، فقط برای اجرای این ماده به هشت هزارمیلیارد تومان بودجه نیاز است و اگر درآمدی از محل قطع یارانه دهک های فوقانی جامعه حاصل شود، در حد هشت هزار میلیارد تومان نخواهد بود اما هر مبلغی که از این محل برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برسد، استقبال می کنیم و با آن هر ماده ای از این قانون را که بتوانیم، اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب اسفند سال 96 است که در هشتم اردیبهشت ماه سال 97 از سوی ریاست جمهوری به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد. این قانون به مسائلی مانند مناسب سازی، دسترس پذیری و تردد و تحرک، خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی، حمایت های قضایی و تسهیلات مالیاتی، معیشت و حمایت های اداری و استخدامی و برنامه ریزی، نظارت و منابع مالی می پردازد.

فقط 10 درصد کودکان کار در تهران، ایرانی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق آمارهای اخیر حدود 90 درصد کودکان کار در تهران از اتباع غیرایرانی بوده و فقط 10 درصد آنان ایرانی هستند. بررسی و آسیب شناسی های لازم برای موضوع کودکان کار انجام شده است اما ساماندهی آنان نیاز به همکاری چندبخشی بین دستگاه های بهزیستی، شهرداری، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و وزارت کشور دارد.

قبادی دانا افزود: الگوریتم بهزیستی برای تکمیل ساماندهی کودکان کار و خیابان این است که خیریه ها و تشکل های مردم نهاد باید در خط اول اجرای چنین طرح هایی باشند.

وی درباره موضوع حضور دوباره کودکان کار در خیابان ها نیز گفت: برای برطرف کردن مساله تکرار و رفت و آمد کودکان کار قرار است هویت این کودکان از طریق قرنیه چشم احصا شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سئوالی درباره چرایی متلاشی و شناسایی نشدن باندهای مافیای قاچاق کودکان کار طی سالیان متمادی گفت: متلاشی کردن و شناسایی این باندها وظیفه بهزیستی نیست؛ هنگامیکه کودکان کار و خیابان شناسایی می شوند، آنان را به استان های اطراف منتقل می کنند.

وی درباره سئوال دیگری مبنی بر درآمدهای میلیونی متکدیان نیز اظهارداشت: متکدیان در حیطه وظایف شهرداری هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها