کد خبر: 344368
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۴:۴۰:۲۹
| |

سازمان مبارزه با نشر متون افراط‌گرایانه اینترنتی تاسیس می‌شود

رهبران نیوزیلند و فرانسه، از تاسیس سازمانی نظارتی برای دور نگه داشتن تندروها از پلتفرم‌های اینترنتی حمایت کرده‌اند. این سازمان مسئول جلوگیری از انتشار محتوای خشونت‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

سازمان مبارزه با نشر متون افراط‌گرایانه اینترنتی تاسیس می‌شود
کد خبر: 344368
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۴:۴۰:۲۹

اعتمادآنلاین| جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند گفته است: انجمن جهانی مبارزه با تروریسم که در سال 2017 و در پی استفاده مهاجمان از پلتفرم‌های اینترنتی توسط فیس‌بوک، مایکروسافت، توئیتر و یوتیوب تاسیس شد، در حال تبدیل شدن به سازمانی مستقل است.

آردرن می‌گوید این سازمان جدید مرتبط با شرکت‌هایی است که اداره پلتفرم‌های اینترنتی و سرویس‌ها را بر عهده دارند؛ یک کمیته مشورتی مستقل با اعضایی غالبا از جامعه مدنی و نیز اعضایی از دولت و سازمان‌های دولتی بین‌المللی راهنمای هیأت مدیره این سازمان جدید خواهند بود.

آردرن می‌گوید تاسیس یک سازمان مستقل، تغییری بنیادین در نوع پاسخ‌دهی به مسئله سخت و جدی تندروهایی است که به صورت آنلاین، حامیانی را جذب و اقدام به پخش تصاویر حملات می‌کنند.

نمایش کشتار 51 تن در دو مسجد کرایست‌چرچ (از شهرهای نیوزیلند) که در پانزدهم مارس به صورت زنده در فیس‌بوک پخش می‌شد، خشم بسیاری را در پی داشت و بحث بر سر ایجاد مقررات بهتر برای شبکه‌های اجتماعی داغ شد.

شرل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیسبوک که حال رئیس انجمن مذکور است و روز دوشنبه به همراه آردرن در کنفرانس خبری حاضر شد، می‌گوید: ما بیش‌ از 200 هزار اثر انگشت دیجیتال را با شرکایمان به اشتراک گذاشته‌ایم، زیرا هنگامی که تروریست‌ها سعی می‌کنند از یک پلتفرم استفاده کنند، سراغ دیگر پلتفرم‌ها نیز می‌روند. هنگامی که یکی از ما آن‌ها را پیدا می‌کنیم، می‌توان آن‌ها را از بسیاری از پلتفرم‌ها خارج کرد.

طی یک گردهمایی ماه مه در پاریس، آردرن، امانوئل ماکرون (رئیس‌جمهوری فرانسه) و چند مقام دیگر، تعهدنامه‌ای تحت عنوان ندای کرایست‌چرچ امضا کردند که آن‌ها را متعهد به اقدام علیه انتشار محتوای تروریستی و افراط‌گرایانه در فضای مجازی می‌ساخت.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که از امضاکنندگان تعهد مذکور است، می‌گوید: نباید اینترنت تبدیل به محلی برای تماشای کشتار گسترده شود.

جانسون می‌گوید دانشمندان در حال کار روی یک فناوری‌اند که از انتشار تصاویر زنده حملات خشونت‌آمیز جلوگیری می‌کند. دولت انگلیس گفته است بودجه لازم برای کار روی الگوریتم‌های ارتقادهنده تجسس تصاویر خشونت‌آمیز و آسیب‌زا را تامین خواهد کرد.

به گفته نخست‌وزیر نیوزیلند، کشورهای بیشتری پس از ماه مه به این برنامه روی آورده‌اند. آمریکا با بیان ملاحظات حریم خصوصی، به تعهدنامه مذکور نپیوسته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها