ائتلاف آمریکا در عراق به انفجار نزدیک سفارت آمریکا واکنش نشان داد

ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به رهبری آمریکا در عراق، به انفجار شب گذشته در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

ائتلاف آمریکا در عراق به انفجار نزدیک سفارت آمریکا واکنش نشان داد
کد خبر: 344401
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۵:۲۹:۴۹

اعتمادآنلاین| منابع خبری دوشنبه شب از شنیده شدن صدای انفجار در داخل منطقه سبز پایتخت عراق خبر دادند و دقایقی بعد، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که دست‌کم 2 موشک به منطقه سبز بغداد اصابت کرده است.

منابع امنیتی نیز اعلام کردند که این انفجارها هیچگونه تلفات یا خسارتی به همراه نداشته است.

ائتلاف آمریکایی امروز در بیانیه‌ای به این اتفاق واکنش نشان داد و واکنش بهنگام دولت عراق نیز تشکر کرد. به گزارش وبگاه خبری «موازین» عراق، ائتلاف آمریکا در این بیانیه گفته «نیروی مأموریت مشترک، عملیات عزم راسخ، کار را در کنار شرکای خود در نیروهای عراقی برای تضمین تحقق شکست حتمی داعش ادامه می‌دهد. هیچ طرفی، مسئولیت حمله اخیر در بغداد را بر عهده نگرفته است».

ائتلاف آمریکایی توضیح داد که هیچ تأسیسات یا ساختمانی که نیروهای ائتلاف یا آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، هدف قرار نگرفته اما «ائتلاف و شرکای ما در نیروهای امنیتی عراق، این حادثه را جدی می‌گیرند».

در این بیانیه، از اقدام بهنگام نیروهای عراقی برای حمایت از نیروهای ائتلاف در بغداد تقدیر شده و آمده است که ائتلاف با هیچ حمله‌ای به افراد یا تأسیسات آمریکا، تسامح نخواهد کرد و حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌داند.

بغداد هر از چند گاهی شاهد انفجار خودروهای بمبگذاری شده و حملات به غیر نظامیان و ماموران امنیتی در مناطق مختلف این شهر است که طی آن تا کنون صدها نفر کشته و مجروح شدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها