کد خبر: 344411
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۵:۴۱:۱۶
| |

شکرچی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی:

ایمنی راه‌ها در سطح ملی قابل قبول نیست/ خودروهای بی‌کیفیتی که با کمترین سرعت کشته می‌دهند

محمد شکرچی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات به خاطر خطای انسانی و خودرو است، گفت: خودرویی که کیفیت لازم را ندارد با سرعت 50-60 کیلومتر واژگون می‌شود و تعدادی کشته می‌شوند.

ایمنی راه‌ها در سطح ملی قابل قبول نیست/ خودروهای بی‌کیفیتی که با کمترین سرعت کشته می‌دهند
کد خبر: 344411
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۵:۴۱:۱۶

اعتمادآنلاین| محمد شکرچی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایمنی جاده‌ها یکی از دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی است، گفت: از سال 85-86 تمهیداتی اندیشیده شد و تعداد کشته‌های جاده‌ها از 26-27 هزار نفر به 17 تا 18 هزار کشته کاهش پیدا کرد و چند سالی این عدد ثابت مانده بود.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: حدود یک سال و نیم است که دوباره شاهد افزایش کشته‌ها در جاده‌ها هستیم به طوری که در 6 ماه اول سال جاری هم در سطح ملی و هم در سطح استانی آمار کشته‌های حوادث رانندگی درصد کمی افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم برای این وضع یک حرکت علمی و کارشناسی شده انجام دهیم باید بعد از چهار باند شدن جاده‌ها اقدامات متعددی مانند نصب علائم ایمنی و استفاده از نیوجرسی قبل از راه‌اندازی محور انجام شود تا خواب‌آلودگی رانندگان منجر به تلفات جانی نشود.

این مسوول در پاسخ به سوالی مبنی بر استاندارد نبودن جاده‌های استان گفت: چندین سال قبل هیچ جاده آسفالته‌ای نبود اما طی سال‌های اخیر تعداد جاده‌های آسفالته که شریان حیاتی برای توسعه اقتصادی هستند افزایش و توسعه یافته اما استاندارد‌سازی جاده‌ها قابل قبولی نیست.

شکرچی‌زاده بر تلاش برای ایمنی جاده‌ها تأکید کرد و گفت: اگر نمی‌توانیم ایمنی جاده‌ها را ایجاد کنیم نیازی به چهار باند شدن آن نیست، البته ایمن کردن جاده‌ها مورد توجه مسوولان استانی است و در جلسات دیروز و امروز که با متولیان حوزه راه استان کهگیلویه و بویراحمد داشتم پیگیر افزایش ایمنی جاده‌ها با تخصیص اعتبارات هستند.

وی با اشاره به اینکه تصادفات همه به واسطه جاده نیست و آمار نشان می‌دهد بخشی از تصادفات خطای انسانی و بخشی به خاطر خودرو است، گفت: اگر خودروی باکیفیتی در سرعت 50-60 کیلومتر دچار واژگونی شود کشته‌ای نمی‌دهد و ممکن است تعدادی زخمی شوند اما وقتی خودرویی که واجد کیفیت نیست با سرعت 50-60 کیلومتر واژگون می‌شود با کشته‌هایی مواجه هستیم و این اعمال قانون است.

شکرچی‌زاده در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 5 اصل در ایمنی نقش دارد، افزود: جاده، خودرو، خطای انسانی، اعمال قانونی که باید پلیس انجام دهد و دیگری اقدامات بعد از حادثه است که نیروها، امدادرسانی خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر طولانی شدن فرآیند جاده‌سازی افزود: در طرح جامع حمل و نقل به ویژگی شریان‌های ارتباطی اشاره شده، ضمن اینکه توسعه قابل توجهی در شبکه‌های راه استان و کشور اتفاق افتاده است و به جای اینکه فشار وارد کنیم جاده‌ها گسترش داده شوند باید تاکید کنیم سطح ایمنی جاده‌های موجود افزایش یابند.

معاون وزیر عنوان کرد: نکته مهم دیگری که وجود دارد اینکه زیربنا و زیرساخت‌های کشور در مقابله با مخاطراتی مانند سیل مقاوم نیستند و در سیل ابتدای سال جاری 11 هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه راه و پل‌ها وارد شد، در شرایطی قرار داریم که باید با منابع مالی محدود زیرساخت‌های موجود را برای آمادگی در مقابل سیل‌های آینده مقاوم کنیم.

این مسوول با بیان اینکه وضعیت ایمنی راه‌ها در سطح ملی قابل قبول نیست عنوان کرد: تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می‌دهد و قاعدتا مسوولان به خصوص در این استان باید تمهیداتی برای محورهای حادثه‌خیز انجام دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها