«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زنان کدام‌اند؟

یک موسسه خیریه کانادایی فعال در بخش حقوق بشر لیست خطرناک‌ترین 10 کشور جهان برای زنان را منتشر کرد که ایالات متحده آمریکا یکی از این 10 کشور به شمار می‌رود.

خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زنان کدام‌اند؟
کد خبر: 344478
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک موسسه خیریه کانادایی فعال در بخش حقوق بشر، لیست خطرناک‌ترین 10 کشور جهان برای زنان را منتشر کرد که ایالات متحده آمریکا یکی از این 10 کشور به شمار می‌رود.

به گزارش اعتمادآنلاین، موسسه «Thomson Reuters» در گزارش سالانه خود نوشت: رهبران کشورهای جهان متعهد شده‌اند که خشونت و تبعیض علیه زنان و دختران را تا سال 2030 را به پایان برسانند و به این بخش از جمعیت جهان اجازه زندگی آزادانه و برابری در فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی داده شود.

در قسمت دیگری از این گزارش آمده است: در حال حاضر یک‌سوم از زنان جهان در طول زندگی خود به نحوی در معرض خشونت‌های جسمی و جنسی قرار می‌گیرند در حالی که کودک‌همسری همچنان در سطح جهان رواج گسترده‌ای دارد و حاملگی زودهنگام سلامت این دختران را در معرض خطر قرار داده و شانس ادامه تحصیل و کار را هم برای آنها محدود کرده است.

بر اساس این گزارش، هند در رتبه اول کشورهای خطرناک برای زنان و دختران قرار دارد و بعد از آن به ترتیب کشورهای افغانستان، سوریه، سومالی، عربستان، پاکستان، جمهوری کنگو، یمن و نیجریه در رتبه‌های دوم تا نهم جای گرفته‌اند و ایالات متحده هم تنها کشور غربی‌ای است که نامش در رده دهم این لیست به ثبت رسیده است.

کشورها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها