حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز:

ایران به دنبال صلح است/ ترامپ اگر به‌دنبال مذاکره است ابتدا باید شرایط آن را فراهم کند/ ملت یمن حق دارد از خود دفاع کند

رئیس‌جمهوری کشورمان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به نیویورک رفته است با شبکه فاکس‌نیوز گفت‌وگو کرد و به بیان دیدگاه‌ها و سیاست‌های کشورمان در موضوعات مختلف پرداخت.

ایران به دنبال صلح است/ ترامپ اگر به‌دنبال مذاکره است ابتدا باید شرایط آن را فراهم کند/ ملت یمن حق دارد از خود دفاع کند
کد خبر: 344520
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز که از آن به عنوان شبکه محبوب ترامپ و مورد علاقه جمهوری‌خواهان یاد می‌شود، به موضوعات مختلفی از جمله جنگ یمن، مذاکره ایران-آمریکا و امنیت در منطقه خلیج فارس پرداخت.

رئیس جمهور در ارتباط با جنگ یمن و حمله به تاسیسات نفتی عربستان گفت: مردم یمن حق دارند از خود دربرابر حملات متجاوزان دفاع کنند.

او در پاسخ به سوال کریس والاس، مجری شبکه فاکس‌نیوز درباره موشک‌های شلیک شده به تاسیسات آرامکو و نوشته "یا علی" بر روی آن و ارتباط ایران با این موضوع هم گفت: اسم موشک و عبارت روی آن دلیلی برای این نیست که موشک متعلق به ایران است. یمن هم شیعیانی دارد و آنها هم باورهای اعتقادی خود را دارند.

رئیس جمهور در ادامه با رد احتمال هرگونه دیدار تصادفی با ترامپ گفت: اگر ترامپ به دنبال مذاکره است باید ابتدا شرایط مذاکره را فراهم کند .

روحانی در ارتباط با اتهام‌ها علیه ایران مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای هم گفت: ما اگر دنبال سلاح هسته‌ای بودیم، اصلا توافقنامه هسته‌ای امضا نمی‌کردیم. ما به دنبال صلح هستیم. ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و این آمریکا بوده که آن را نقض کرده است .

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها