کد خبر: 344570
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۰۹:۳۶:۱۹
| |

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور:

تکلیف ما ادامه دادن نهضت حسینی است

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، گفت: تکلیف کنونی ما ادامه این نهضت بزرگ حسینی است و اگر مردم زمان امام حسین (ع) را ببینیم، باید متوجه شویم که چه شد این حادثه عظیم آفریده شد.

تکلیف ما ادامه دادن نهضت حسینی است
کد خبر: 344570
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۰۹:۳۶:۱۹

اعتمادآنلاین| محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، در مراسم عزاداری شب شهادت امام سجاد علیه السلام در حسینیه اعظم فرحزاد گفت: همه کسانی که به جنگ با امام حسین (ع) آمدند، مسلمان بودند اما پس از 20 سال از شهادت حضرت (ع) این مردم عوض شدند و به جنگ فرزندش رفتند و علت این کار هم فاصله گرفتن آنها از ولایت و قطع تبعیت از ولایت است.

وی افزود: امروز برای ما قیام امام حسین (ع) و حرکت امام سجاد (ع) یک درس بزرگ است که باید به آن بیشتر توجه کنیم؛ چراکه اکنون هم تقابل بین حق و باطل وجود دارد. ملت ایران در طی 40 سال گذشته به ندای ولی فقیه جواب مثبت داده و توانسته است سربلند و موفق باشد و وقتی که ملت ایران به ندای ولی فقیه زمان لبیک گفت دشمنی ها هم با این ملت شروع شد، به طوری که جنگ هشت ساله را به کشور ما تحمیل کردند و اکنون هم جنگ اقتصادی را با شدت بیشتری به ما تحمیل می کنند.

منتظری گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کنونی ما به خاطر این جنگ دشمن خارجی است و بخشی هم به خاطر سوءمدیریت ها و بخشی هم به خاطر خرابکاری های عده ای از افراد فاسد است. افرادی که یا صرفا منافع خود را می بینند و یا مامور مستقیم دشمن هستند. بخشی از فسادی که اکنون وجود دارد، ریشه در برنامه ریزی دشمن از آن سوی مرزها است و هدف دشمن نیز ایجاد نارضایتی در بین مردم است و می خواهد القا کند که نظام ما ناکارآمد است و نمی تواند مشکلات مردم را حل کند.

وی اضافه کرد: اتاق فکر و اندیشه های زیادی را به کار بسته اند و از باز بودن بستر بی در و پیکر فضای مجازی سوءاستفاده می کنند تا مردم را دچار یاس و ناامیدی کنند، البته هرگز به این هدفشان که ناامیدی مردم است، نخواهند رسید.

دادستان کل کشور با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: مردم در ابتدای جنگ تحمیلی با دست خالی به جنگ با دشمنِ تا دندان مسلح، رفتند و با اینکه فشنگ و گلوله ای نداشتند اما در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کردند. اکنون نتیچه این مقاومت ها این شده است که کشور ما در میان کشورهای منطقه و حتی دنیا سرآمد و سربلند است.

وی افزود: اکنون باید ببینیم چگونه دشمن اسلام، در یمن زمین گیر شده است و نمی تواند کارش را پیش ببرد به طوری که در ابتدای جنگ می گفت سه روزه پیروز خواهیم شد؛ اما اکنون چهار و نیم سال است که در یمن گرفتارو تحقیر شده است. مردم یمن مردمی ولایتمدار هستند و عاشورا و ولایت علی ابن ابیطالب (ع) را تابلوی مسیر خود قرار داده اند. نمونه های مختلف مقاومت در فلسطین، عراق، لبنان و یمن را اکنون می توانیم مشاهده کنیم که منشاء همه آنها قیام امام حسین (ع) است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه وظیفه سنگین ما اکنون حفاظت از این نهضت است، به عزم جدی دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: اگرچه یکی از اهداف دشمن القای فساد در کشور است؛ اما اینگونه نیست و باید بدانید که نظام ما بحمداله سالم است.

اربعین یک حرکت جهانی است

منتظری با بیان گوشه هایی از زندگی امام سجاد علیه السلام و حضور آن در حضرت در کربلا گفت: بخش اول نهضت امام حسین (ع) ازصبح عاشورا تا عصر عاشورا بود و بخش دوم آن از عصر عاشورا و با رهبری امام سجاد (ع) شکل گرفت. از عصر عاشورا تا برگشتن این قافله داغدیده به کربلا در اربعین و سپس ورود ایشان به مدینه، حرکتی حماسی بوده که از سوی خاندان امام حسین (ع) شکل گرفت.

وی با اشاره به حرکت کاروان خاندان اهل بیت به سمت کربلا و اولین زیارت اربعین گفت: امروز ببینید که اربعین و زیارت اربعین به چه جایگاه بلند و رفیعی رسیده است و مردم چه ارادتی به امام حسین (ع) پیدا کرده اند. اربعین امروز دیگر مختص عراق و یا ایران نیست بلکه یک حرکت جهانی شده است و نه تنها شیعیان بلکه حتی مسیحیان هم در ایام اربعین به زیارت امام حسین (ع) می روند و برای آن ارزش قائل هستند.

منتظری گفت: ما هر چقدر در مسیر امام حسین (ع) حرکت کنیم و پیرو مکتب اهل بیت (ع) بوده و شیعه ولایت علی (ع) باشیم در زندگی موفق تر خواهیم بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها