کد خبر: 344584
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۰:۰۰:۱۶
| |

عادل الجبیر:

تمام گزینه‌ها برای پاسخ به ایران را بررسی می‌کنیم

عادل‌ الجبیر با تکرار ادعای خود علیه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حملات آرامکو گفت کشورش تمام گزینه‌ها برای پاسخ به ایران را بررسی خواهد کرد.

تمام گزینه‌ها برای پاسخ به ایران را بررسی می‌کنیم
کد خبر: 344584
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۰:۰۰:۱۶

اعتمادآنلاین| عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در نشستی در حاشیه هفتادوچهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر مدعی شد: ما بر این باوریم که ایران مسئول حمله به آرامکو است زیرا حمله با سلاح ایرانی انجام شد.

او گفت: هدف ما این است که در رابطه با حقیقت حمله آرامکو دلایل محکمی به دنیا بدهیم.

الجبیر در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی واکنش عربستان به این حمله گفت: در رابطه با گزینه های نظامی برای پاسخ به حمله آرامکو صحبت نمی کنم اما اگر ایران به ما حمله کند دست بسته نخواهیم بود. ما به همکاری خود با هم‌پیمانان‌مان ادامه خواهیم داد تا بتوانیم گزینه مناسب برای تعامل با ایران را اتخاذ کنیم.

بر اساس گزارش العربیه، عادل الجبیر در این نشست همچنین گفته است که عربستان بعد از پایان تحقیقات در رابطه با حمله آرامکو تمام گزینه ها برای پاسخ به ایران را بررسی خواهد کرد.

او گفته است: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که عامل حمله به آرامکو ایران است. رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه باید پایان یابد و ما از طریق مواضع دیپلماتیک نیز به ایران پاسخ خواهیم داد.

او با طرح ادعای حمایت موشکی ایران از انصارالله یمن گفت: ما به طور گسترده در رابطه با مساله ایران با واشنگتن همکاری داریم. اقتصاد ایران به دلیل تحریم های آمریکا در شرایط سختی قرار دارد.

این مقام سعودی همچنین با اشاره به اینکه ایران به دنبال رفع تحریم ها است مدعی شد که برجام توافقی ضعیف است و این توافق باید تعدیل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها