کد خبر: 344606
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۰:۲۹:۰۰
| |

علی لاریجانی در پاسخ به نماینده مشهد:

اینکه ما چند نفر کشور را اداره می‌کنیم درست نیست

رئیس مجلس خطاب به نصرالله پژمانفر گفت: من از اینکه مجلس را در یک رسانه تمسخر کنند ناراحت هستم. مجلس پایگاه دموکراسی است. اگر در یک رسانه بخواهند در مورد بنده صحبت کنند، من جواب آنها را نمی‌دهم، اما وقتی کیان مجلس را زیر سوال می‌برند همه باید دفاع کنیم.

اینکه ما چند نفر کشور را اداره می‌کنیم درست نیست
کد خبر: 344606
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس و پس از تذکر نماینده مشهد، علی لاریجانی در پاسخ به او گفت: تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم قضاوت این صحبت‌ها با نمایندگان و ملت است. آیا شما می‌خواستید حرفی بزنید و ما مانع شدیم؟ مگر شما پشت تریبون صحبت نمی‌کنید؟ این حرفی که می‌گویید دقیق نیست و رادیوهای بیگانه از این حرف‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، او در پاسخ به آن بخش از اظهارات پژمانفر مبنی بر اینکه شما اختیارات مجلس را به شورای سران برده‌اید، گفت: می‌گویید بنده اختیارات مجلس را به جای دیگر برده‌ام اما خودتان می‌دانید که تشکیل شورای سران سه قوه دستور رهبری بود. آیا من این کار را انجام دادم؟ همه می‌دانند این تدبیر رهبری بود که شورای اقتصادی سران سه قوه در شرایط تحریمی تشکیل شود. ایشان گفتند رئیس قوه مقننه هم آنجا باشند و اگر نمی‌گفتند، من هم در آن شورا شرکت نمی‌کردم.

لاریجانی توضیح داد: من نگفتم شما صحبت نکنید، گفتم طبق آیین‌نامه رفتار کنید. ممکن است تشخیص من و شما یکی نباشد، اما طبق آیین‌نامه اگر نماینده‌ای تذکری داد، رئیس جلسه باید تشخیص دهد که آن اخطار و تذکر وارد است یا خیر و در صورت وارد دانستن، آن را به رأی بگذارد. ممکن است تشخیص من و شما متفاوت باشد، اما نباید بنده را دیکتاتور خطاب کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حرف نماینده مشهد مبنی بر اینکه مجلس دست شماست، گفت: کشور دست مجلس و دولت است. مجلس نیز یک نفر نیست. شما خودتان با حرف‌هایی که می‌زنید مجلس را تخریب می‌کنید. شما تصمیم می‌گیرید، بنده هم یکی از شما‌ها هستم. بنده نماینده‌تر نیستم. شما با این حرف هایتان مجلس را خراب می‌کنید. یعنی سه رئیس قوه خودشان نشسته اند تصمیم می‌گیرند و مجلس و قوه قضائیه هم وجود ندارند. در کشور ما مردم‌سالاری حاکم است و در رأس آن ولی فقیه قرار دارد. من از اینکه مجلس را در یک رسانه تمسخر کنند ناراحت هستم، مجلس پایگاه دموکراسی است، اگر در یک رسانه بخواهند در مورد بنده صحبت کنند، من جواب آنها را نمی‌دهم، اما وقتی کیان مجلس را زیر سوال می‌برند همه باید دفاع کنیم.

او تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور، همه باید فکر کنیم تا مشکلات موجود را حل کنیم، در جلسات علنی و غیرعلنی هم در مورد این مشکلات تصمیم‌گیری می‌کنیم. کسی نباید زحمات مجلس را زیر سوال ببرد. اینکه ما چند نفر کشور را اداره می‌کنیم درست نیست.

لاریجانی در پایان گفت: بنده قصد اسائه ادب به شما را نداشتم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها