آیت‌الله تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام:

در بطن پدیده جهانی‌شدن سلطه‌گری و استکبارورزی نهفته است

آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، گفت: امروزه با ماهیت اصلی پدیده جهانی‌شدن یا جهانی‌سازی غربی و به ویژه آمریکایی مواجه‌ایم که در بطن آن سلطه‌گری و استکبارورزی نهفته است.

در بطن پدیده جهانی‌شدن سلطه‌گری و استکبارورزی نهفته است
کد خبر: 344607
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۰:۳۲:۴۱

اعتمادآنلاین| آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، در سخنرانی خود در همایش بین‌المللی «اسلام در جهان فراگیر» که در مسکو در حال برگزاری است، به تبیین مفهوم و برداشت‌های مختلف از پدیده روزافزون جهان اسلام و جهانی‌سازی غربی پرداخت و گفت: دین اسلام عقیده‌ای را بر کسی تحمیل نمی‌کند، بلکه مردم را به تفکر و عقلانیت دعوت می‌کند و یا حتی تقلید کورکورانه و بدون تفکر و تعقل را در اصول اعتقادی دین نمی‌پذیرد.

وی افزود: منطق قرآن کریم این است که در امر دین اجباری نیست و آزادی بیان به عنوان یکی از مهمترین حقوق و ارزش‌های اسلامی تأثیر بسیار شگرفی در رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و تکامل مادی و معنوی جامعه و اصلاح ساختارهای مختلف آن به دنبال دارد.

آیت‌الله تسخیری ادامه داد: امروزه با ماهیت اصلی پدیده جهانی‌شدن یا جهانی‌سازی غربی و به ویژه آمریکایی مواجه‌ایم که در بطن آن سلطه‌گری و استکبارورزی نهفته است.

وی همچنین، تأکید کرد: غربی‌ها تلاش دارند که با جهانی‌شدن یا جهانی‌سازی غربی با توجه به گسترش سلطه سرمایه‌داری آمریکا، در امور دیگر کشورها دخالت کنند که از دید آنها امری طبیعی و تحقق آن به سود همه مردم جهان است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام اظهار کرد: بدیهی است که نتیجه و ابعاد منفی چنین جهانی‌شدنی به فقر، نابرابری، تبعیض، جنگ و خشونت، افراطی‌گری و ... در جهان می‌انجامد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها