کد خبر: 344633
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۱:۱۴:۵۰
| |

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس:

مصلحی درباره اعترافات متهمین ترور دانشمندان هسته‌ای پاسخگو باشد

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به مستندی که از صداوسیما در خصوص متهمین ترور دانشمندان هسته‌ای پخش شده است، گفت: در این مستند این متهمین به کاری اعتراف می‌کنند که چیزی جز مرگ برای آن‌ها به دنبال ندارد اما بعدا مشخص می‌شود این‌ها دروغ بوده، وزیر اطلاعات سابق باید پاسخگو باشد.

مصلحی درباره اعترافات متهمین ترور دانشمندان هسته‌ای پاسخگو باشد
کد خبر: 344633
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۱:۱۴:۵۰

اعتمادآنلاین| محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس از وزارت دفاع برای توسعه تکنولوژی‌های پدافندی تقدیر کرد و گفت: این تکنولوژی‌ها موجب سردرگمی دشمن است. تشکر می‌کنیم.

وی افزود: در خصوص بحث روند خصوصی‌سازی در کشور مطالبی را بیان می‌کنم. اکنون شاهد اعتراضات کارگران هفت تپه، هپکو و سایر واحدهایی که از طریق خصوصی‌سازی واگذار شدند، هستیم. باید روند خصوصی‌سازی و سیاست‌های 18 ساله را در این موضوع مورد بازنگری قرار دهیم. بنابر اطلاعات سایت سازمان خصوصی‌سازی بیش از 60 درصد ارزش واگذاری‌ها از طریق بورس و فرابورس بوده که این البته امتیازاتی داشته و باعث رشد بازار سرمایه شده است ولی چون 95 درصد آن به شکل بلوک انجام شده گسترش مالکیت عمومی و تأمین عدالت عمومی در آن مورد توجه نبوده است.

صادقی عنوان کرد: بنابر آمارهای سازمان خصوصی‌سازی سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها تنها حدود 17 درصد بوده و بیشتر سهم متعلق به نهادهای عمومی و غیردولتی است. نهادهای عمومی و غیردولتی با سهم بیش از 60 درصد رتبه اول را در واگذاری‌ها دارند که این باعث شده با یک پدیده مبهم و غیرشفاف که آن را خصولتی نامیدند روبرو شویم. در جهان نمونه‌های موفق خصوصی‌سازی اولا از شفافیت برخوردار بوده و همچنین از بنگاه‌های کوچک آغاز کردند، کاری که ما برعکس آن را انجام داده‌ایم. این سیاست‌های غلط کشور را با مشکل روبرو کرده که چوب آن را کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو می‌خورند. برای رساندن صدایشان حتی انجام کارهایی از قبیل بستن ریل راه آهن روی آوردند.

وی تصریح کرد:‌ بنا بر گزارش‌های دیوان محاسبات در واگذاری‌هایی که مربوط به نیشکر هفت تپه، هپکو، ماشین‌سازی تبریز، ریختگری، املاک ایلگلی، کشت و صنعت مغان، پالایش نفت کرمانشاه، آلومینیوم المهدی و طرح هرمزان انجام شده مصوبه شورای عالی اصل 44 یعنی احراز پایش اهلیت مدیریتی رعایت نشده است. ما در واقع قانون سیاست‌های اصل 44 را به گونه‌ای اجرا کردیم که منجر به نقض اصل 43 که بر تأمین امکانات کار برای همه تأکید دارد، شده است. متأسفانه بعد از گذشت دو دهه هم دولت به صورت کارفرمای بزرگ عمل می‌کند و هم ثروت در دست گروه‌های خاص گردش می‌کند. این خود منجر به ظهور طبقه اولیگارشی که هم اقتصاد و هم سیاست را در دست دارد، شده است. برخی این واگذاری‌ها را نمی‌فهمم. آیا یک مجتمع حوزوی که کارش تربیت طلاب است می‌تواند یک واحد صنعتی را اداره کند؟ یا به موضع لاستیک‌سازی دنا توجه کنید.

صادقی گفت: به موضوع اتفاقی که اخیرا در خصوص متهمین ترورهای هسته‌ای که با درایت وزیر اطلاعات در سال 92 آزاد شدند، اشاره می‌کنم. در مستند کلوپ ترور که از صداوسیما پخش شد همه این افراد گفتند که ما در اسرائیل بودیم و آموزش دیدیم ولی معلوم شد دروغ بوده است. سوال من از وزیر اطلاعات این است آیا امکان دارد فردی بدون فشار و شکنجه به عملی در صداوسیما اعتراف کند که مجازات آن اعدام و مرگ است؟ وزیر اطلاعات بررسی کند که چه کسانی آن‌ها را وادار کردند که به اعترافی روی بیاورند که به جز مرگ چیزی برای آن‌ها ندارد. وزیر اطلاعات سابق آقای مصلحی در این زمینه پاسخگو باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها