مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

نوسانات قیمت خودرو، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را کند کرد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: یکی از علل کُند شدن نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور نوسانات قیمت خودرو است.

نوسانات قیمت خودرو، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را کند کرد
کد خبر: 344671
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۲:۱۶:۳۷

اعتمادآنلاین| ‌ ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ‌درباره فرسودگی خودروهای تاکسی اظهار داشت: در حال حاضر150 هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور داریم که هر چه زودتر باید نسبت به نوسازی این خودروها اقدام شود و اگر این ناوگان نوسازی نشود تا پایان سال به 192 هزار دستگاه می‌رسد.

وی افزود: حدود سه سال است که به دنبال نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سراسر کشور هستیم که تاکنون تنها 64 هزار و 540 دستگاه نوسازی شدند و 11 هزار تاکسی نیز بدون جایگزین اسقاط شدند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: در همین راستا با ایران خودرو به توافق رسیده‌ایم که 10 هزار دستگاه خودرو تاکسی را نوسازی کند که تاکنون این طرح به نتیجه مطلوبی نرسیده است و فقط 500 دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

وی افزود: افزایش قیمت خودرو موجب شد که نتوانیم براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته نسبت به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدام کنیم ولی پیگیری‌ها برای این امر از سوی دستگاه‌های مختلف ادامه دارد.

ضامنی افزود: در حال حاضر خودروهای سمند و پژو 405 برای تاکسی مناسب هستند که قیمت 72 میلیون تومانی پژو 405 با پیگیری‌هایی که صورت گرفته برای ناوگان تاکسیرانی به حدود 64 میلیون و 400 کاهش پیدا کرده است.

وی بیان داشت: ما طرح‌های دیگری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی داریم که از جمله آ‌ن می‌توان به خرید خودروهای سه سال کارکرد و تبدیل آن به تاکسی اشاره کرد که در این خصوص نیز پیشنهادات لازم به هیات دولت برای تصویب ارسال شده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور بیان داشت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی بسیار حائز اهمیت است و باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها