کد خبر: 344678
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۲:۲۶:۰۰
| |

امیر سرتیپ نعمتی، جانشین فرمانده نزاجا:

متناسب با ماموریت‌ها نیازهای خود را مرتفع می‌کنیم

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش(نزاجا)، گفت: با بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس و متناسب با مأموریت‌های پیش‌رو نیازهای تاکتیکی و تجهیزاتی خود را مرتفع می‌کنیم.

متناسب با ماموریت‌ها نیازهای خود را مرتفع می‌کنیم
کد خبر: 344678
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۲:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، در مراسم صبحگاه نیروهای چهارگانه ارتش در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت عملیات ثامن الائمه(ع) گفت: از این عملیات غرورآفرین می‌توان به عنوان مرحله نخست عملیات‌های بیرون راندن دشمن از خاک کشور یاد کرد.

وی افزود: دشمن بعثی با تهاجم گسترده به خاک ایران اسلامی به دنبال جداسازی استان خوزستان و پس از آن تصرف تهران بود؛ اما فقط با حضور نیروهای مسلح کشورمان، حدود 34 روز در خرمشهر متوقف شد.

امیر نعمتی تصریح کرد: دشمن بلافاصله پس از تهاجم گسترده، با پاسخ نیروی هوایی که با بیش از 10فروند هواپیما پایگاه‌های آن را مورد تهاجم قرار داد، مواجه شد و همچنین در کمتر از 24 ساعت، 140 جنگنده بخش‌های گسترده‌ای از مراکز حیاتی دشمن بعثی را مورد تهاجم قرار دادند و تا چند ماه آنان را فلج کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هنگامی که فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شکست حصر آبادان صادر شد، نیروی زمینی و نیروی هوایی ارتش در کنار نیروهای مردمی و سپاه پاسداران به منطقه اعزام شدند و توانستند در کمتر از 38 ساعت طومار دشمن را درهم بپیچند و شرق رودخانه کارون را از لوث وجود دشمن پاکسازی کنند.

وی وحدت و همدلی نیروهای مسلح و مردمی را عامل پیروزی در عملیات ثامن الائمه (ع) عنوان کرد و افزود: رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس، ایمان رزمندگان، وحدت نیروهای مسلح و پیروی از فرامین امام (ره) بود.

امیر نعمتی گفت: مأموریت‌های نیروهای نظامی همچنان ادامه دارد و با اتمام جنگ، این مأموریت‌ها پایان نیافته است. نیروی زمینی امروز در بیش از یک‌هزار کیلومتر از مرزهای کشور مستقر است و اجازه تجاوز به دشمنان نمی‌دهد. نیروی هوایی و نیروی پدافند نیز آسمان کشور را شبانه‌روز رصد می‌کنند و اجازه تجاوز به حریم هوایی را نمی‌دهند. نیروی دریایی هم از مرزهای آبی کشور دفاع می‌کند و هم با حضور در آب‌های آزاد از منافع و استقلال کشور حراست می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی با بهره گیری از تجارب دوران دفاع مقدس متناسب با مأموریت‌های پیش رو، نیازهای تاکتیکی و تجهیزاتی خود را مرتفع می‌کند.

کلاه‌سبزهای تیپ 65 نوهد پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت عملیات غرورآفرین ثامن الائمه (ع)، عملیات رهایی گروگان را با موفقیت و در کمترین بازه زمانی به نمایش گذاشتند.


همچنین یگان‌های نمونه نیروی زمینی ارتش، نیروی پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی نیز در این مراسم از مقابل جایگاه رژه رفتند.

این مراسم با حضور امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ «مهدی هادیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها