کد خبر: 344701
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

از شایعات تا ضایعات گندم

هر از گاهی بحث آلودگی گندم تولید داخل و وجود ضایعات در آن سروصدای زیادی در فضای رسانه‌ها برپا می‌کند که معمولاً با واکنش شدید مسئولان روبه‌رو می‌شود.

حجم ویدیو: 1.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48 دانلود ویدیو
کد خبر: 344701
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هر از گاهی بحث آلودگی گندم تولید داخل و وجود ضایعات در آن سر و صدای زیادی در فضای رسانه‌ها برپا می‌کند که معمولاً با واکنش شدید مسئولان روبه‌رو می‌شود.

اما این روزها ماجرا دوباره ابعاد جدیدتری پیدا کرده، چراکه اخیراً 14 محموله گندم‌ آلوده در گنبدکاووس کشف شده است.

حبیب‌الله نیکزادی پناه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، به دستگیری مدیر غله گنبدکاووس به دلیل ترکیب گندم با فضولات حیوانی واکنش نشان داد و گفت: «قوه قضاییه باید موضوع گندم آلوده به فضولات حیوانی را به طور جدی پیگیری کند.»

به تارگی هم محمدرضا مرتضوی، رئیس انجمن آردسازان، گفته فساد گسترده‌ای در سیستم خرید تضمینی گندم شکل گرفته است؛ به‌گونه‌ای که سالانه 700 هزار تن ضایعات همچون شن و خاک و ضایعات گندم به ارزش هزار میلیارد تومان به عنوان گندم وارد پروسه خرید و فروش و تحویل گندم می‌شود.

یک منبع آگاه در وزارت جهاد کشاورزی گفته این حجم آلودگی که مطرح شده (سالانه 700 هزار تن ضایعات در گندم) بسیار زیاد است و صحت ندارد، عده‌ای با مطرح کردن این مسائل به دنبال واردات گندم با ارز دولتی هستند.

همچنین یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، در مورد موارد مطرح‌شده مبنی بر وجود 700 هزار تن ناخالصی در گندم، چنین مساله‌ای را رد کرده و گفته است: «میزان افتی که برای کل محموله‌های گندم به ثبت رسیده بین 1.01 تا 1.03 بوده است.»

این در حالی است که مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، در نشست خبری وجود ضایعات در سیستم خرید تضمینی گندم را تایید کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها