یوسف کرمی:

اسپانسرها تمایلی برای فعالیت در لیگ تکواندو ندارند/ هادی ساعی شناسنامه تکواندو ایران است/ قهرمان دنیا شدم اما رسانه‌ها به داستان شیث و نصرتی پرداختند

دارنده مدال برنز المپیک آتن، گفت:‌ از حضور هادی ساعی در لیگ برتر تکواندو خیلی خوشحالم، او شناسنامه تکواندوی ایران است و نباید فراموش شود.

اسپانسرها تمایلی برای فعالیت در لیگ تکواندو ندارند/ هادی ساعی شناسنامه تکواندو ایران است/ قهرمان دنیا شدم اما رسانه‌ها به داستان شیث و نصرتی پرداختند
کد خبر: 344753
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۴:۳۲:۲۸

اعتمادآنلاین| ‎ یوسف کرمی در واکنش به این سؤال که دلیل اینکه شما در مسابقات لیگ برتر تیمداری نمی‌کنید چیست، اظهار داشت: به همراه فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو سه سال با تیم یاسین پیشرو در لیگ برتر تکواندو فعالیت کردیم. دو سال عسکری سرمربی تیم ملی بود و سال سوم بنده به عنوان سرمربی تیم انتخاب شدم. در همان مقطع ما 3-4 بازیکن خوب از جمله مهدی یوسفی، خانلو و قلی‌زاده تکواندو کارانی بودند که ما موفق شدیم به تیم ملی معرفی کنیم اما در حال حاضر با توجه به شرایطی که حاکم است اسپانسرها دیگر رمقی برای فعالیت در تکواندو را ندارند.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی تکواندو در سال 2003 آلمان در پاسخ به این سؤال که دلیل عدم استقبال اسپانسرها از فعالیت در لیگ برتر تکواندو چیست،‌گفت: نبودن پخش مستقیم در رسانه ملی باعث می‌شود اسپانسرها خیلی تمایلی برای فعالیت در لیگ برتر تکواندو نداشته باشند. البته مسابقات تکواندو را تلویزیون برخی مواقع نشان می‌دهد، اما اگر این فضا در رسانه‌های دیگر فراهم شود قطعا بازتاب بهتری خواهد داشت. به همین دلیل شاهدیم تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر کاهش پیدا کرده است.

دارنده مدال برنز المپیک آتن در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید، لیگ برتر تکواندو پشتوانه تیم ملی است و عدم استقبال از حضور در لیگ برتر به تیم ملی آسیب می‌زند، گفت: بله ما در حال حاضر بازیکنان خوبی را داریم که هیچ تیمی برای حضور در فعالیت‌های لیگ برتر را ندارند. خب این بازیکن به مرور زمان انگیزه خود را از دست می‌دهد و ما به همین راحتی سرمایه‌هایمان را از دست می‌دهیم، ضمن اینکه در حال حاضر شرایط در تیمملی به گونه‌ای شده که ما یک گلخانه‌ای ساخته‌ایم و تعدادی از ملی‌پوشان را در آن گلخانه محافظت کرده‌ایم و دیگر خبری از شناسایی پدیده‌ها در لیگ برتر نیست. چون در گذشته برای اعزام قهرمانی آسیا انتخابی قهرمانی کشور برگزار می‌شد و از دل آن بازیکن انتخاب می‌شد و این موضوع باعث می‌شد انگیزه‌ها در بین هوگوپوشان بیشتر شود، اما حالا تا المپیک نفراتی که رنکینگ قرار دارند به تمام مسابقات اعزام می‌شوند دیگر خبری از اتفاقات گذشته نیست و این موضوع خیلی خطرناک است. سؤالم این است در این چند سال اخیر ما چند چهره جدید به تکواندوی ایران معرفی کردیم؟!

کرمی در ادامه صحبت‌هایش، خاطرنشان کرد: شما تمام اعزام‌ها را نگاه کنید؛ همان نفراتی به مسابقات اعزام می‌شوند که از قبل ترکیب آنها مشخص بوده. ما باید کاری کنیم لیگ پویا شود و انگیزه را بین تکواندوکاران بیشتر کنیم. نفرات سرشناس را پیدا کنیم آنها را به تورنمنت‌ها اعزام کنیم و با این کار باعث شویم انگیزه در تکواندو کاران ایجاد شود.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی سال 2003 آلمان با اشاره به اینکه در برخی اوزان خلا بازیکن سازی دیده می‌شود، گفت: ما در وزن 6 و 7 چرا تکواندو کار نداریم؟! چرا ما در وزن منهای 80 کیلوگرم کسی را نداریم؟ عرفان ناظمی را از وزن 6 به وزن 7 آوردیم. این در حالی است که توانایی‌های او در وزن تخصصی خود بهتر است. این اتفاقات باعث می‌شود ما به مشکل بخوریم. اگر خدای ناکرده سجاد مردانی را در سنگین وزن نداشته باشیم آیا کسی را داریم جایگزین او کنیم؟ ما سعید رجبی را در سنگین‌وزن داریم، اما برای اینکه بتوانیم او را جایگزین سجاد کنیم خیلی باید روی او کار کنیم. سعید رجبی تکواندو کار خوبی است و بحثی در این موضوع نیست. موضوع ما این است که در گذشته ما در هر وزن سه بازیکن داشتیم، اما حالا این طور نیست. در گذشته فریبرز عسکری پس از اینکه خداحافظی کرد هادی ساعی آمد و جای او را گرفت و یا در وزن هفتم وقتی مجید افلاکی خداحافظی کرد من آمدم و مدال‌های او را تکرار کردم، اما از سال 2011 که من خداحافظی کردم تا امروز یک مدال نگرفته‌ایم تنها مهدی خدابخشی در مسابقات جهانی مدال کسب کرده است و دیگر هیچ مدالی را نداشتیم. در گذشته نقطه قوت تکواندوی ایران سنگین‌وزن‌ها بودند. سجاد مردانی سال 2013 مکزیک یک مدال نقره قهرمانی دنیا را کسب کرد و دیگر مدالی نتوانسته به دست آورد و این اتفاق نشان می‌دهد باید کنار این نفرات ما کسی را داشته باشیم.

دارنده مدال برنز المپیک در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت:‌ هدف من از این صحبت‌ها این است که ما از دل لیگ برتر می‌توانیم برای تیم ملی پشتوانه سازی کنیم، اما در حال حاضر ما بازیکنان خوبی داریم که بیرون مانده‌اند و تیم ندارند. اگر بتوانیم فضا و بستری فراهم کنیم تا تیم‌های ما در لیگ بیشتر شوند و این بازیکنان را جذب کنند پشتوانه خوبی برای تیم ملی خواهیم داشت.

کرمی در پاسخ به این سؤال که روزی که حسن یزدانی در رشته کشتی قهرمان دنیا شد، رسانه‌های ملی بازی دربی را پخش می‌کردند و صبح فردا تیتر اصلی روزنامه ها به دربی اختصاص داده بودند و گویا شما از این موضوع دلخور بودید و انتقادی را در فضای مجازی مطرح کردید. موضوع چه بود، گفت: واقعا رشته‌های انفرادی مظلوم هستند. من وقتی قهرمان دنیا شدم به داستان شیث رضایی و نصرتی پرداختند و در گوشه‌ای از روزنامه‌ها با ذره‌بین خبر قهرمانی من در جهان دیده می‌شد. حالا این اتفاق برای حسن یزدانی رخ داد. او قهرمان جهان شد، اما تیتر صبح روز بعد روزنامه‌ها موضوع دربی بود. در مسابقات جام جهانی فوتبال وقتی ما باختیم باز هم تیتر تمام روزنامه‌ها خوشحالی فوتبالیست‌ها را نشان می‌داد، اما حالا وقتی حسن یزدانی قهرمان دنیا می‌شود تیتر صبح فردای روزنامه‌ها دربی سرد و بی‌حس و حال را منتشر می‌کند. من از فوتبال به غیر از بی‌اخلاقی چیز دیگری ندیدم. حالا با این شرایط ما چرا باید انتظار داشته باشیم ورزشکاران انفرادی در المپیک بازی‌های آسیای و جهانی بدرخشند؟ کاش شبکه سه بیشتر از قهرمانی‌های حسن یزدانی نشان می‌داد. فکر نمی‌کنم در کشورهای دیگر این طور باشد.

دارنده نشان طلای بازی های آسیایی قطر در واکنش به حضور هادی ساعی در لیگ برتر، گفت: خیلی خوشحالم هادی ساعی به تکواندو برگشته است. او سرمایه تکواندوی جهان است. جوانان ساعی را باید بهتر بشناسند. ساعی شناسنامه تکواندوی ایران است و نباید فراموش شود. امیدوارم مابقی چهره‌ها وارد گود شوند چون جای همه بزرگان تکواندو خالی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها