کد خبر: 344791
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۵:۴۵:۳۳
| |

شهردار تهران:

تردد شهروندان با الکترونیکی شدن استعلام اسناد، کم شده است

شهردار تهران گفت: به لحاظ خدماتی که از سوی سازمان ثبت و شهرداری‌ها به مردم ارائه می‌شود می‌توان گفت این 2 سازمان، نقش زیربنایی در هر شهری دارند.

تردد شهروندان با الکترونیکی شدن استعلام اسناد، کم شده است
کد خبر: 344791
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۵:۴۵:۳۳

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی شهردار تهران عصر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری تهران گفت: امروز اقدام مهمی در سطح شهر تهران صورت می‌گیرد.

وی افزود: دو دستگاه که نقش زیربنایی دارند، اطلاعاتشان را به اشتراک می‌گذارند و نگاه ما این است که به عنوان سرویس‌دهنده به مردم که املاک بسیاری را در اختیار دارد در وهله اول بتوانیم اطلاعات ما به روز باشد یعنی تمام املاک ثبت شود تا دیگر معامله‌ای روی آن صورت نگیرد؛ اسناد بزرگی در مسکن و شهرسازی داریم که ادعاهای بزرگی شده است مثلاً کسی آمده فرودگاه مهرآباد را ادعا کرده که مالک است.

حناچی گفت: ثانیاً در درجه دوم حداکثر انطباق اسناد صادر شده را بررسی می‌کنیم تا این عدم تطبیق‌ها کمتر شود.

شهردار تهران ادامه داد: از حجم تردد شهروندان کاسته خواهد شد زیرا وقتی اسناد به صورت الکترونیکی استعلام شود رفت و آمدها کمتر می‌شود.

وی گفت: یکی از مشکلات ما املاکی بود که در مسیر پروژه های عمرانی قرار داشتند که این توافقنامه می‌تواند به عدم وقوع این اتفاق کمک کند و برخی املاک را ستاره‌دار کند.

حناچی افزود: اجرای تبصره هشت قانون نوسازی شهر تهران به واسطه این تفاهم‌نامه سرعت خواهد گرفت.

شهردار تهران تصریح کرد: شهرداری تهران قدیمی‌ترین اداره ای است که سیستم جی آی اس را استفاده کرده و می‌توانیم براساس این تفاهم‌نامه این اطلاعات را به سازمان ثبت بدهیم.

وی گفت: همه تلاشمان را می‌کنیم تا مردم بیشترین افرادی باشند که از این تفاهم‌نامه و انعقاد آن نفع ببرند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها