وزیر راه و شهرسازی:

ایران کشور هواپیماساز در دنیا است/ جزو پنج کشور پهبادساز برتر دنیا هستیم/ تحریم‌ها عامل گسترش و توسعه صنعت هوانوردی شدند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هر چند در تمام این چهار دهه صنعت هوانوردی مورد سخت‌ترین تحریم‌ها قرار گرفت اما امروز در صنعت پهباد جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم و در بخش ساخت هواپیماهای مافوق صوت بین 10 کشور اصلی دنیا قرار داریم.

ایران کشور هواپیماساز در دنیا است/ جزو پنج کشور پهبادساز برتر دنیا هستیم/ تحریم‌ها عامل گسترش و توسعه صنعت هوانوردی شدند
کد خبر: 344812
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۶:۱۷:۴۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در مراسم 70 سالگی دانشگاه صنعت هواپیمایی و ورود دانشجویان جدید به این دانشکده، گفت: این دانشکده وظیفه تربیت و تعلیم نیروهای انسای را داشته اما به دلیل قوانین موجود در برنامه ششم توسعه در مقطعی پذیرش دانشجو در این دانشکده متوقف شد که پس از آن مجوز جذب دانشجو در این دانشگاه را دادند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدوارم شما دانشجویان جزو نیروهای ورزیده این دانشگاه باشید و ایرلاین‌ها نسبت به رزرو شما اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک جامعه 50 هزار نفری در صنعت هوانوردی شاغل هستند گفت: این جامعه 50 هزار نفری روز به روز دامنه فعالیت صنعت هوانوردی را افزایش می‌دهند که یکی از برکات گسترش صنعت هوانوردی در ایران تحریم‌ها هستند.

اسلامی با بیان اینکه کشور ما هواپیماساز است گفت:‌ در طول چند سال گذشته تمام هواپیماهایی که در کشورمان ساخته شده اجزای آن در داخل کشور تولید شده است که این اقدام را مدیون شما دانشجویان و متخصصان داخلی هستیم.

اسلامی با بیان اینکه امروز در این صنعت ایرانی‌ها حرف برای گفتن دارد گفت: از عوامل محرک و موثر در توسعه صنعت هوانوردی در کشورمان عامل تحریم‌ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال‌های قبل از انقلاب متخصصان خارجی که در صنعت هوایی کشورمان حضور داشتند اجازه این را به دانشجویان ایرانی نمی‌دادند که حتی به قطعات هواپیماها دست بزنند و به ما می‌گفتند به قطعات دست نزنید تا ما به کشورتان برگردیم. 40 سال از این موضوع می‌گذرد و پس از پیروزی انقلاب هم نتوانستند به کشورمان برگردند و ما ‌ با اتکا به متخصان داخلی توانستیم صنعت را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در طول این 40 سال همواره صنعت هوانوردی تحریم بوده است گفت: هر چند در تمام این چهار دهه صنعت هوانوردی مورد سخت‌ترین تحریم‌ها قرار گرفت اما امروز در صنعت پهباد جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم و در بخش ساخت هواپیماهای مافوق صوت بین 10 کشور اصلی دنیا قرار داریم.

اسلامی با بیان اینکه البته در بخش ساخت هواپیمای مسافری ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که باعث جاماندگی ما از این صنعت شده است گفت: باید همپای هواپیماهای نظامی حرکت کنیم و بتوانیم جاماندگی خود از ساخت هواپیماهای مسافری را جبران کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها