کد خبر: 344817
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۶:۲۵:۳۴
| |

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت:

هزینه دندان‌پزشکی برای سالمندان بالاست

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: برای داشتن دوران سالمندی سالم، باید در سنین قبل از سالمندی، سبک زندگی سالم را رعایت کرد.

هزینه دندان‌پزشکی برای سالمندان بالاست
کد خبر: 344817
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۶:۲۵:۳۴

اعتمادآنلاین| ‌ حسن شطی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت، با اشاره به لزوم سبک زندگی سالم برای دوران سالمندی اظهار کرد: آخرین مطالعه‌ای که برای سالمندان در کشور انجام شده است به 7 سال گذشته برمی‌گردد؛ خوشبختانه امروزه در زمینه سلامت سالمندان مطالعات خوبی از سوی وزارت بهداشت انجام گرفته است.

شطی ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون و دیابت از جمله مشکلاتی هستند که معمولا سالمندان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس آخرین تحقیقات انجام گرفته پوسیدگی و ریزش دندان‌ها هم از مهم‌ترین مسائلی هستند که سالمندان در این سنین با آن سر و کار دارند و باید به طور جدی به این موضوع پرداخته شود، زیرا مشکلات دندان سالمندان هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها و حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کند.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات سالمندی بروز عارضه دمانس و آلزایمر است، بیان کرد: سالمندان به دلیل ضعف عضلانی در معرض خطر سقوط در هنگام راه رفتن هستند و در این میان برخی از زنان سالمند در سنین بالا دچار بیماری یا بی‌اختیاری ادرار می‌شوند.

او ادامه داد: سالمندان به دلیل مصرف بالای دارو ممکن است دچار سرگیجه شده و برخی از آن‌ها به خاطر پوکی استخوان در هنگام زمین خوردن دچار شکستگی استخوان ران و لگن می شوند و همین مسئله باعث بروز عوارض و مشکلات متعددی در سالمندان می‌شود.


مصرف خودسرانه دارو بوسیله برخی از سالمندان


شطی افزود: برای داشتن دوران سالمندی سالم، باید در سنین قبل از سالمندی، سبک زندگی سالم را رعایت کرد و از فعالیت فیزیکی مناسبی برخوردار شد. بی تحرکی در دوران سالمندی یکی از مشکلات آن‌ها محسوب می‌شود و سالمندان باید از فعالت فیزیکی مناسبی متناسب با دوران سالمندی برخوردار شوند.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: متاسفانه برخی افراد به صورت خودسرانه اقدام به خود درمانی می‌کنند و نسخه‌های قدیمی را بدون مراجعه به پزشک از داروخانه‌ها تهیه می‌کنند.

او در پایان گفت: با رعایت الگوی غذایی مناسب دوران سالمندی بسیار پر بار و بی خطر است و باوجود تغییراتی که در این دوران اتفاق می‌افتد سالمندان می‌توانند یک زندگی سالم را سپری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها