کد خبر: 344886
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۹:۲۶:۵۴
| |

وزیر خارجه انگلیس ایران را عامل حملات آرامکو خواند

وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه بار دیگر ایران را عامل حملات اخیر یمنی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان سعودی خواند و گفت این حملات معادل حمله مسلحانه به عربستان است.

وزیر خارجه انگلیس ایران را عامل حملات آرامکو خواند
کد خبر: 344886
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۹:۲۶:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه بار دیگر ایران را عامل حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد و گفت لندن در حال رایزنی با شرکای خود است تا بهترین پاسخ را به این حملات بدهد.

راب که در جلسه پارلمان انگلیس در مورد ایران صحبت می‌کرد، مدعی شد که بر اساس تحقیقات لندن، تردیدی نیست که ایران عامل حملات اخیر به تأسیسات «آرامکو» بوده است.

وی این حملات را «معادل حمله مسلحانه به عربستان سعودی» و «ناقض قواعد بین‌المللی» خواند و گفت لندن در حال رایزنی با شرکای خود است تا به نحوی مؤثر به این حادثه پاسخ دهد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: «این حملات در عین حال یادآور اهمیت ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی بود... با وجود خروج ایالات متحده، ما همچنان به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم.

راب افزود: «برجام هرگز یک توافق بی‌نقص نبود... این توافق نقاط مثبتی داشت از جمله دسترسی‌های آژانس به تأسیسات هسته‌ای ایران... نقطه ضعف این توافق این بود که محدودیت‌های آن موقت است و برخی از محدودیت‌ها سال آینده به پایان می‌رسد.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها