سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور:

تنگه هرمز مرکز مبادلات انرژی جهان است/ ایران و کشورهای منطقه قادر به تامین امنیت تنگه هرمز هستند

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر این که ایران قادر است به کمک کشورهای منطقه امنیت تنگه هرمز و دریای خلیج فارس را تامین کند گفت: تنگه هرمز مرکز مبادلات انرژی جهان است و در هر طرحی که برای تامین امنیت تنگه هرمز و دریای خلیج فارس ارائه می‌شود ایران باید حضور داشته باشد.

تنگه هرمز مرکز مبادلات انرژی جهان است/ ایران و کشورهای منطقه قادر به تامین امنیت تنگه هرمز هستند
کد خبر: 344913
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۰۸:۴۸:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به "ابتکار صلح هرمز" که از سوی رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل بیان شد تاکید کرد: تنگه هرمز شاهراه دنیا محسوب می‌شود و این تنگه از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و لذا تامین امنیت آن نیز از اهمیت بالایی برخودار است.

وی در ادامه اظهار کرد: تقریبا کل انرژی جهان از این تنگه مبادله می‌شود و می‌توان گفت که این تنگه مرکز مبادلات انرژی جهان است. پیشنهاد ایران مبنی بر این است که همه طرف‌ها بتواند در امنیت از این تنگه استفاده کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: هر طرحی که برای امنیت این تنگه طراحی می‌شود ایران باید در آن حضور داشته باشد. ایران می‌تواند امنیت این تنگه را همانطور که تا به امروز تامین کرده است از این پس نیز تامین کند، اما نباید منافع ایران پایمال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی تا به امروز نشان داده که می‌تواند امنیت تنگه هرمز و دریای خلیج فارس را با همکاری کشورهای منطقه تامین کند؛ به شرطی که کشورهای خارج از منطقه دخالت نکنند. می‌توان بخش اعظمی از ناامنی‌های تنگه هرمز و دریای خلیج فارس را به نیروهای خارجی که در منطقه حضور یافتند اختصاص داد. امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز از طریق ایران و کشورهای همسایه باید تامین شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها