امیر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

 مقاومت سربازان ایرانی مانع تعرض دشمن به کشور شد

امیرسرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش پایداری، ایثار و مقاومت سربازان را عامل جلوگیری از تعرض دشمن به نظام دانست.

 مقاومت سربازان ایرانی مانع تعرض دشمن به کشور شد
کد خبر: 344983
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۲:۳۴:۴۴

اعتمادآنلاین| امیرسرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم یادواره سراسری 39 هزار سرباز شهید نیروی زمینی ارتش گفت: نام سرباز یادآور ایثار، فداکاری، شجاعت و جوانمردی است و این‌ها چیزهایی است که وقتی کلمه سرباز را می‌شنویم به ذهن انسان خطور می‌کند.

وی افزود: در طول دوران دفاع مقدس در نیروی زمینی دو میلیون و 600 هزار نفر به عنوان سرباز وارد شدند و در دفاع مقدس نقش داشتند و ما 39 هزار شهید دادیم. اینکه دشمن با این وحشی‌گری نتوانست به دین و ناموس ما آسیب وارد کند به خاطر وجود همین افرادی بود که در دفاع مقدس جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و از جان و مال و ناموس کشور دفاع کردند.

نعمتی در ادامه یادآور شد: پایداری مقاومت، ایثار و از جان گذشتگی سربازان بود که باعث شد دشمن تا دندان مسلح نتواند تعرضی به جمهوری اسلامی وارد کند که جبران ناپذیر باشد. البته ما شهدا، جانبازان و آزادگان زیادی داریم و همه مردم ما از جنگ آسیب دیدند اما به هر حال از دین و ناموس‌مان دفاع کردیم و در این دفاع هم پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه رشادت سربازان ایرانی در دفاع مقدس فراموش نشدنی است، خاطر نشان کرد: خانواده شهدا نیز حافظ انقلاب و چشم و چراغ نظام هستند. البته گاهی بی‌تفاوتی‌هایی را نسبت به آن‌ها شاهد هستیم اما آستانه تحمل خانواده شهدا بالاتر از این‌ها است. آن‌ها در برابر چیزی که از دست دادند چیزی به دست آوردند که قابل قیاس نیست.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: مردم ما در هشت سال دفاع مقدس آسیب‌هایی دیدند اما دستاورد ما از آن دوران با آسیب‌هایی که دیدیم قابل مقایسه نیست. هیچ مسلمانی حاضر نیست دین، کشور و ناموس‌اش به دست اجنبی بیفتد. ما در نهایت عزت،‌ عظمت و پیروزی به دست آوردیم و این تنها جنگی در طول تاریخ بود که حتی یک وجب از کشورمان نیز واگذار نشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها