کد خبر: 344984
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۲:۳۵:۴۲
| |

اظهارات ترامپ درباره ونزوئلا در جمع رهبران کشورهای آمریکا لاتین

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع چندین تن از رهبران کشورهای آمریکای لاتین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سوسیالیسم، ونزوئلا را نابود کرده اما مردم این کشور نهایتا آزاد خواهند شد.

اظهارات ترامپ درباره ونزوئلا در جمع رهبران کشورهای آمریکا لاتین
کد خبر: 344984
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۲:۳۵:۴۲

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد: ونزوئلا از یک تراژدی نسبت‌های تاریخی رنج می‌برد و متعهد شد تا هر کار می‌تواند برای منزوی کردن دولت کاراکس انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع چندین تن از رهبران کشورهای آمریکای لاتین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سوسیالیسم، ونزوئلا را نابود کرده اما مردم این کشور نهایتا آزاد خواهند شد.

وی افزود: امروز مردم ونزوئلا گرفتار قحطی و کمبود غذا شده‌اند و به خاطر نبود دارو جان خود را از دست می‌دهند. ما هر روز پشت مردم ونزوئلا خواهیم ایستاد. سوسیالیسم این کشور آمریکای جنوبی را نابود کرده است.

وی در این نشست که در یکی از هتل‌های نیویورک برگزار شد، گفت: آمریکا هر کار بتواند برای منزوی کردن نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و نوکرهایش انجام خواهد داد.

وی به همتایان خود از جمله روسای جمهور آرژانتین، شیلی و اکوادور گفت: بازسازی ونزوئلا به محض آنکه گذار صلح‌آمیز قدرت رخ دهد می‌تواند آغاز شود.

ترامپ گفت: من می‌خواهم از تک تک شما که بخشی از یک ائتلاف تاریخی 55 کشوری هستید، تشکر کنم. ما از اینکه نمایندگانی از آرژانتین، برزیل،‌ کلمبیا، شیلی، اکوادور و پرو به این ائتلاف پیوسته‌اند و در مواجهه با فاجعه بی‌سابقه سیاسی، اقتصادی و انسانی ونزئولا کمک می‌کنند، بسیار خرسندیم.

ترامپ افزود: این یک لحظه مهم و حیاتی برای جهان است. ما نباید اجازه دهیم نیروهای ویرانگر سوسیالیسم و کمونیسم اقدامات هولناک قرن گذشته را تکرار کنند. ما نمی‌توانیم اجازه رخ دادن چنین فجایعی را در ونزوئلا بدهیم. ما عزم خود را جزم کرده‌ایم که آینده نیم کره غربی توسط سوسیالیست‌ها و ستمگران نوشته نشود بلکه توسط وطن‌پرستان تعیین شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها