کد خبر: 344989
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۲:۴۳:۰۰
| |

سراج، خواننده و آهنگساز سوگواره «وداع»:

اقدام شهرداری برای برگزاری کنسرت رایگان «وداع» قابل ستایش است

سیدحسام الدین سراج، خواننده و آهنگساز سوگواره «وداع» که قرار است از 5 مهرماه در مرکز همایش های برج میلاد برنامه اجرا کند، گفت: «برگزاری چنین سوگواره های موسیقایی بدون اشرافیت خاص و برای عموم مردم بسیار خوشحال کننده است و این اقدام شهرداری و برج میلاد بسیار ستودنی است.»

اقدام شهرداری برای برگزاری کنسرت رایگان «وداع» قابل ستایش است
کد خبر: 344989
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۲:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دومین سوگواره موسیقایی عاشورا با عنوان «وداع» به خوانندگی و آهنگسازی «سید حسام الدین سراج» قرار است به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از 5 تا هفتم مهر در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، این خواننده در گفتگویی درباره اجرای پیش رو گفت: «امسال هم توفیق شد که در ایام ماه محرم کنسرت «وداع» را اجرا کنم. ضمن آنکه آهنگسازی این کنسرت برعهده خودم بود، تنظیم آن برعهده سید محمد میرزمانی و علی رحیمیان هم رهبری ارکستر را برعهده دارد.»

او همچنین درباره انتخاب اشعار «عمان سامانی» برای این اجرا گفت: «به زعم من، عمان سامانی شاعر و مرثیه سرا با شخصیت بی نظیری است که صنایع ادبی و ظرایف شعری نهفته در اشعارش علت انتخاب ما بود. اشعار وی جنبه عرفانی، عاشقانه و حماسی دارد که برای یک اجرای ارکسترال فوق العاده است.»

«سراج» همچنین درپاسخ به این سوال که در این دوره از اجرای سوگواره «وداع» تفاوتی در تعداد قطعات و اجرا نسبت به دوره های گذشته وجود دارد یا خیر؛ توضیح داد: «در این دوره اجرا بخشی از ساز و آوازها حذف شده است و در مجموع ارکستر سازهای زهی و ایرانی ما را همراهی می کند. برای این دوره بخشی از اجرا هم بصورت ارکسترال خواهد بود.»

این خواننده موسیقی سنتی همچنین درباره سبک اینگونه اجراها در ایامی خاص همچون محرم و صفر گفت:« این نوع اجراها در حقیقت بیان یک فرهنگ است که به صورت خاص متعلق به ایران است. یک فضای اسطوره ای و حماسی دینی که ارزش های خاص خود را دارد و همواره این ارزش ها باید زنده نگه داشته شود.»

«سراج» در پایان با تقدیر از شهرداری تهران برای رایگان برگزار کردن این سوگواره موسیقایی، گفت: «بسیار خوشحالم که امسال بخش فرهنگی شهرداری تهران پیشگام برای انجام اقدامات خاص فرهنگی و هنری برای شهروندان و شهر است. برگزاری رایگان کنسرت "وداع" برای عموم شهروندان و دعوت از آنها برای حضور بدون هیچ جنبه اشرافیتی، در نوع خود بی نظیر است و جای تقدیر و تشکر دارد.»

دومین سوگواره موسیقایی عاشورا در ادامه اجرای کنسرت های فاخر و بعد از اجرای موفق ارکستر فیلارمونیک شهر تهران، اجرا می شود. این سوگواره شامل اجرای 8 قطعه در قالب روایتی داستانی از حماسه عاشورا و رشادت های حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان با اشعاری از عمان سامانی است.

علاقه مندان به حضور در این برنامه می توانند از طریق سایت تیوال بدون پرداخت هزینه جای خود را برای روزهای 5 تا 7 مهرماه، ساعت20، رزرو کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها