کد خبر: 344998
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۳:۰۶:۵۰
| |

انارکی محمدی، نماینده رفسنجان در مجلس:

شفاف لیست دارایی‌ مسئولان ابهامات را می‌زداید

احمد انارکی محمدی، نماینده رفسنجان در مجلس گفت: انتشار لیست اموال و دارایی‌های مدیران و مسئولان و نمایندگان مجلس موجب ابهام‌زدایی شده و از ایراد تهمت و افترا علیه وکلای ملت در پارلمان جلوگیری می‌کند.

شفاف لیست دارایی‌ مسئولان ابهامات را می‌زداید
کد خبر: 344998
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۳:۰۶:۵۰

اعتمادآنلاین| احمد انارکی محمدی، نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، درباره انتشار شفافیت و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان گفت: اصل نظام جمهوری اسلامی بر شفافیت است و این امر در همه زمینه‌ها می‌تواند اعتماد مردم را نسبت به مسئولان افزایش دهد.

وی افزود: باید مسئولان نسبت به کارهای خود و اطرافیانشان و اقداماتشان حساس بوده و شفافیت اموال و دارایی‌هایشان می‌تواند تلنگری برای آنها به حساب آید.

نماینده رفسنجان در مجلس اظهار داشت: شفافیت برای مدیران، مسئولان کشور و نمایندگان مجلس می‌تواند به مثابه یک اتاق شیشه‌ای بوده و عملکرد آنها مورد بررسی قرار گیرد.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: اگر اموال مسئولان مشکلی نداشته باشد، انتشار عمومی آن قطعا به نفع آن فرد است.

وی ادامه داد: انتشار لیست اموال و دارایی‌های مدیران و مسئولان و نمایندگان مجلس موجب ابهام‌زدایی شده و از ایراد تهمت و افترا جلوگیری خواهد کرد.

نماینده رفسنجان در مجلس اظهار داشت: عمده مسئولان کشورمان افراد بسیار متعهدی هستند و تعداد بسیار قلیلی از آنها گرفتار مسائل منفی مالی شده‌اند. ولی اگر اموال و دارایی‌های آنها شفاف باشد هم از سوی نهادهای نظارتی و هم از سوی مردم قابل رویت بوده و مانع از سوال و ابهام خواهد شد.

انارکی محمدی گفت: وقتی نماینده مجلس حتی پیش از انتخابات اموال و دارایی‌هایش را اعلام کند و بعد از پایان مسئولیتش باز هم این موضوع را برای مردم روشن کند عملکرد او طی 4 سال وکالت مردم مشخص شده و مردم به راحتی می‌توانند آن فرد را ارزیابی کنند.

وی گفت: من داوطلبانه و بدون هیچ مشکلی لیست اموال و دارایی‌های خود را منتشر خواهم کرد.

نماینده رفسنجان در مجلس اظهار داشت: باید برای افزایش شفافیت در جامعه سازوکاری خاص ایجاد کرد ضمن اینکه نباید با ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هجمه‌های فراوان منجر به نتایج معکوس شویم.

انارکی محمدی اضافه کرد: شفافیت آرا برای مردم بسیار مفید بوده و مردم می‌توانند مواضع آن نماینده را به راحتی بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه فعلی مجلس رای نمایندگان مخفی است ولی باید بکوشیم با اصلاح آیین‌نامه شفاف‌سازی نمایندگان باید به صورت کاملا روشن باشد.

نماینده رفسنجان در مجلس تصریح کرد: اگر به دنبال اصلاح بخش‌ها و امورات کشور هستیم باید به سمت شفافیت حداکثری حرکت کنیم.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: وقتی قرار است که یک دستگاه، یک سازمان و یک نهاد برای مثال از پرداخت مالیات معاف باشد باید این موضوع هم به صورت کاملا شفاف برای جامعه روشن باشد.

وی بیان کرد: شفافیت اموال نمایندگان مجلس بزرگ‌ترین کمک به نمایندگان است، ضمن اینکه شفافیت حقوق و مزایا و هزینه‌های انتخاباتی هم می‌تواند منجر به کاهش مسائل منفی در انتخابات شود.

نماینده رفسنجان در مجلس اظهار داشت: باید منبع هزینه‌کردهای انتخاباتی نمایندگان مجلس روشن باشد. برای نمایندگان شفافیت آرای آنها محسنات زیادی را دارد. نمایندگان مجلس باید به سمت اعلام شفاف آرا، میزان مرخصی و ماموریت، حقوق و مزایا و پاداش‌های خود را به صورت علنی منتشر کنند.

انارکی محمدی گفت: هیچ ایرادی ندارد که همه چیز در کشور شفاف باشد و بکوشیم چانه‌زنی نمایندگان با مسئولان دولتی را به حداقل برسانیم.

نماینده رفسنجان در مجلس تصریح کرد: باید از یک جایی شفافیت در امورات مختلف را آغاز کرده و به صورت جزئی پیش برویم به طوری که یک روز روشنگری‌ها مربوط به حقوق بوده و روز دیگر مرخصی و ماموریت و روزهای بعدی موضوعات دیگر.

منبع: فارس


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها