کد خبر: 345045
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۵:۴۵:۴۴
| |

امیر خجسته، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

بستر سرمایه گذاری، امنیت مالی و ثبات بازار است/ بازار سرمایه و بورس نباید دستخوش تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای شود

امیر خجسته، نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بستر سرمایه گذاری، امنیت مالی و ثبات بازار است و ابلاغ بخشنامه‌هایی که تمامی برنامه‌ها را دستخوش تغییر می‌کند، ضربه مُهلکی به اعتماد سرمایه‌گذار است.

بستر سرمایه گذاری، امنیت مالی و ثبات بازار است/ بازار سرمایه و بورس نباید دستخوش تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای شود
کد خبر: 345045
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۵:۴۵:۴۴

اعتمادآنلاین| امیر خجسته، نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعمال و اجرای مقررات جدیدی که توسط سازمان بورس گذاشته شده باعث شده نیمی از سرمایه سهامداران خرد بورس با ضررهای هنگفت مواجه شوند گفت: بستر سرمایه گذاری، امنیت مالی و ثبات بازار است و سرمایه گذار با بررسی این موقعیت ها پا به این عرصه می‌گذارد و ابلاغ بخشنامه هایی که تمامی برنامه ها را دستخوش تغییر میکند ضربه مهلکی به اعتماد سرمایه گذار است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم ثبات در قوانین و مقررات و اجرای دستورالعمل جدید بازار پایه فرا بورس متاسفانه در کنار تاثیر منفی شدید در بین سرمایه گذاران خرد و حتی سرمایه گذاران کلی باعث شده پول های بسیاری در این معاملات بلوکه شده و مشکلات بسیاری را برای سهام داران ایجاد کرده است .

خجسته با اشاره به اینکه تغییرات در بازار سرمایه باید طی یک پروسه کارشناسی شده و شفاف انجام شود تا به التهاب و سردرگمی نینجامد و از تغییرات یک شبه و ناگهانی که در برخی شرایط به رانت و فشار هم منجر می شود جلوگیری شود گفت: ما از وزیر اقتصاد خواسته ایم که به صورت جدی به این موضوع ورود و نتیجه را به زودی برای مجلس توضیح دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید سازمان بورس در تصمیم گیری روند معاملات بازار پایه به عنوان بازار سرمایه با بی اهمیتی و آزمون و خطا رفتار کند و باید مانند دیگر بازار های زیر مجموعه خود ابتدای امر خیال سهام داران را از ثبات قوانین و دستور عملها برای برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت راحت کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها