سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

قانون باید برای قراردادهای میلیاردی هنرمندان سقف مالیاتی تعیین کند/ قرارداد سلبریتی‌ها شفاف شود

سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: برای اجرای عدالت مالیاتی باید قراردادهای که با موضوع کار فرهنگی بسته می‌شود شفاف‌سازی و مبالغ آن مشخص شود.

قانون باید برای قراردادهای میلیاردی هنرمندان سقف مالیاتی تعیین کند/ قرارداد سلبریتی‌ها شفاف شود
کد خبر: 345047
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۵:۵۳:۳۶

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه پرداخت مالیات برای فعالان فرهنگی گفت: قانون نحوه تخصیص مالیات برای کسانی که مهارت فرهنگی دارند در دهه 60 تصویب شد و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را معاف از مالیات کرد.

وی افزود: این قانون طی چندین سال گذشته اصلاحات جزئی داشته و فعالان قرآنی هم مشمول معافیت‌های مالیاتی در فعالیت‌های فرهنگی شده‌اند، قانون همه فعالان فرهنگی را معاف از مالیات نمی‌کند و هر فرد موظف به پرداخت مالیات است.اما برخی هنرمندان با استفاده از خلأ قانونی زمانی‌که اظهارنامه مالیاتی را پر می‌کنند، در هیئت‌های خود آن را به صفر می‌رسانند.

ذوالقدر گفت: مالیات اکنون یکی از درآمدهای اصلی دولت محسوب می‌شود، برای همین باید عدالت مالیاتی در جامعه برقرار شود. برای اجرای عدالت مالیاتی باید قراردادهای که با موضوع کار فرهنگی بسته می‌شود شفاف‌سازی و مبالغ آن مشخص شود. قانون همه اقشار جامعه را موظف به پرداخت مالیات می‌کند، ولی برخی افراد با استفاده از خلأهای قانونی مالیات‌ها را صفر می‌کنند و هیچ مالیاتی نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که باید در اصلاح قانون برای قراردادها سقف مالیاتی در نظر بگیریم، گفت: این‌گونه نیست که همه هنرمندان و فعالان فرهنگی وضعیت درآمدی نامتعارفی داشته باشند، بنابراین نمی‌توانیم قانونی وضع کنیم که همه‌گیر باشد.

ذوالقدر ادامه داد: مگر چند درصد جامعه هنرمندان ما را سلبریتی‌ها و کسانی که قراردادهای میلیاردی دارند تشکیل می‌دهند، اکثر هنرمندان ما وضع اقتصادی خوبی ندارند و نمی‌توانیم قانونی وضع کنیم که به ضرر اکثر جامعه هنرمندان باشد. لذا باید قانون را با دقت‌نظر اصلاح کنیم.

وی گفت: باید قراردادهای هنرمندان هم مانند دیگر قراردادها شامل مالیات شود و سازمان امور مالیاتی ضوابطی در نظر بگیرد که همه ملزم به پرداخت مالیات شوند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: با اشاره به اهمیت موضوع هفته آینده، این مسئله را نیز در کمیسیون رسانه‌ و هنر کمیسیون مطرح می‌کنیم تا بررسی‌هایی صورت گیرد و تصمیم‌های مقتضی در این زمینه گرفته شود.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها