مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه:

روابط فرهنگی پشتوانه روابط در عرصه های دیگر است

مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه، در همایش گفتگوهای فرهنگی ایران و روسیه که در مسکو برگزار شد، گفت: روابط فرهنگی پشتوانه روابط در عرصه های دیگر است.

روابط فرهنگی پشتوانه روابط در عرصه های دیگر است
کد خبر: 345091
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۸:۵۰:۰۶

اعتمادآنلاین| مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه، در همایش گفتگوهای فرهنگی ایران و روسیه که در مسکو برگزار شد، با اشاره به روابط خوب و رو به توسعه دو کشور ایران و روسیه در تمامی زمینه ها و ابعاد، بر لزوم توجه بیشتر به گفتگوهای فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

سنایی افزود: برگزاری چنین گفتگوهایی با هدف تبادل نظر و دیدار رجال فرهنگی مهم هستند. روابط فرهنگی پشتوانه روابط در عرصه های دیگر است و کسانی که به همکاریهای دو کشور علاقمند هستند می دانند که جوامع ما کمتر همدیگر را می شناسند البته این فرایند شناخت آغاز شده و افزایش یافته اما معتقدم هنوز هم کم یکدیگر را می شناسیم و در این جهت برگزاری برنامه های علمی و تبادل نظر بین فرهیختگان جزو مهمی از روابط دو کشور است.

در این همایش از کشورمان حضرت ایت الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری، ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشتند.

آیت الله تسخیری با اشاره به آیات قرآن کریم، اسلام را دین گفتگو و قرآن را کتابی معرفی نمود که در آن شرایط و مقدمات گفتگو تبیین شده است.

در ادامه ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز به آموزهای تولستوی در آثارش اشاره کرد و ویژگی های گفتگو از جمله اقناعی بودن و داشتن زبان متفاوت در گفتگوهای فرهنگی نسبت به گفتگوهای علمی را تشریح کرد. ابراهیمی ترکمان با اشاره به تاثیر بسیار آغاز بکار رایزنی فرهنگی روسیه در تهران عنوان کرد: در ایران آثار کلاسیک روسیه را می خوانند و به ادبیات معاصر روسیه هم علاقمندی وجود دارد و در روسیه هم تمایلات زیادی به فرهنگ و ادبیات معاصر ایران بوجود آمده است.

همایش گفتگوهای فرهنگی ایران و روسیه با محوریت افکار تولستوی روز چهارشنبه 3 مهر ماه در محل کتابخانه ملی روسیه با حضور شخصیتهای فرهنگی ایران و روسیه و مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه برگزار شد. از طرف روس هم علاوه بر اهالی علم و فرهنگ، وادیم دودا رئیس کتابخانه دولتی روسیه، ولادیمیر تولستوی مشاور رئیس جمهور روسیه در حوزه فرهنگ و هنر و چندین مقام دیگر حضور و سخنرانی داشتند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها