کد خبر: 345117
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۰۸:۱۳:۰۰
| |

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور:

1382 سقط جنین به دنبال غربالگری ژنتیک اتفاق افتاد

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از انجام 1382 مورد سقط قانونی جنین به دنبال شناسایی، تشخیص و غربالگری ژنتیک سازمان بهزیستی در سال گذشته خبر داد.

1382 سقط جنین به دنبال غربالگری ژنتیک اتفاق افتاد
کد خبر: 345117
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۰۸:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ مدتی است که اخبار مرتبط با سقط جنین، افزایش آمار و صدور مجوزها درباره آن بیش از گذشته روی خروجی رسانه‌ها قرار می‌گیرد. حالا هم خبر رسیده ک انجام غربالگری‌های سراسری، امکان سقط جنین با مجوز را بیشتر کرده است.

مجید رضازاده با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با انجام غربالگری ژنتیک، اقدام به شناسایی و تشخیص افرادی که دارای فرزند معلول هستند، می‌کند، گفت: بعد از شناسایی این افراد از سوی سازمان بهزیستی، در صورتیکه مدت زمان بارداری مادر کمتر از هفته هجدهم باشد، باید به سازمان پزشکی قانونی برای دریافت مجوز مراجعه کرده و سپس برای سقط جنین اقدام کنند.

به گفته وی در سال 96، 1480مورد سقط قانونی جنین به دنبال شناسایی، تشخیص و غربالگری ژنتیک سازمان بهزیستی انجام شده است که این تعداد درسال گذشته نیز به 1382 مورد بوده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن تشریح برنامه غربالگری ژنتیک سازمان بهزیستی و انجام «مشاوره ژنتیک» نیز توضیح داد: در حال حاضر 280 مرکز مشاوره ژنتیک در کشور فعال است و افراد می‌توانند پیش از بارداری یا ازدواج خودشان به این مراکز مراجعه کنند. افراد مذکور در صورت نیاز برای آزمایش‌های ژنتیک به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

رضازاده همچنین افزود: حدود 50 درصد از معلولیت‌های شدید مثل نابینایی‌، ناشنوایی و عقب ماندگی ذهنی و 60 درصد از بیماری های عصبی-عضلانی بر اثر عوامل ژنتیکی به وجود می‌آیند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها