کد خبر: 345131
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۰۸:۴۶:۱۱
| |

فدراسیون هندبال از باشگاه لژیونرها شکایت می‌کند

رئیس فدراسیون هندبال اعلام کرد از باشگاه لژیونرها به دلیل مخالفت با حضور آنها در تیم ملی به فدراسیون جهانی شکایت می‌کند.

فدراسیون هندبال از باشگاه لژیونرها شکایت می‌کند
کد خبر: 345131
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۰۸:۴۶:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی هندبال ایران از 26 مهرماه رقابت خود را در مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیا آغاز می‌کند اما تعدادی از لژیونرهای خود را در اختیار ندارد. دلیل این موضوع مخالفت باشگاه لژیونرها با حضور آنها در تیم ملی است در حالی که مطابق با قوانین فدراسیون جهانی، باشگاه‌ها باید به بازیکنان خود اجازه بدهند تا در مسابقات رسمی تیم ملی کشور خود را همراهی کنند.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در مورد اقداماتی که برای حضور لژیونرها در تیم ملی انجام داده است گفت: رومانی 17 اکتبر که روز اول مسابقات تیم ملی بود، برنامه لیگ داشت. در دو ماه گذشته چند بار نامه‌نگاری کردیم و گفتیم که برگزاری لیگ در روز آغاز مسابقات رسمی ما، خلاف قوانین جهانی است. بنابراین قصد داشتیم به فدراسیون جهانی شکایت کنیم که رومانی بازی 17 اکتبر را برداشت و آن هفته را تعطیل کرد در نتیجه مشکل آقای الله کرم استکی، شاهو نصرتی ومحسن باباصفری حل شد و سه چهار روز زودتر به مسابقه می‌آیند.

او در مورد سایر لژیونرها بیان کرد: باشگاه سعید حیدری راد و علیرضا موسوی، دو بازیکن کلیدی‌مان اجازه حضور در تیم ملی را به آنها نداد چون باید 20 اکتبر در مسابقات باشگاه‌های اروپا بازی کنند. این هم خلاف قوانین فدراسیون جهانی است که آنها در روزهای IHF بازی گذاشتند و این دو بازیکن را آزاد نکردند. هر چقدر هم مکاتبه کردیم تا الان جواب نگرفتیم بنابراین از بخش بین‌الملل فدراسیون خواستم تا شکایتی را برای فدراسیون جهانی تنظیم کند. برای پیگیری این موضوع 100 درصد شکایت می‌کنیم.

پاکدل در این مورد افزود: سجاد استکی مشکل کشیدگی همسترینگ داشت و مصدوم است علاوه بر این باشگاهش موافقت نکرده است. پوریا نوروزی نژاد هم فعلا تیمی ندارد اما از آنجایی که حقوق بیکاری از آلمان دریافت می‌کند، زمان‌های مرخصی محدود و مشخصی دارد و اگر با تیم به مسابقات اعزام شود حقوق خود را از دست می‌دهد. بنابراین تا الان حضور آقای الله کرم استکی در تیم ملی قطعی شده و کار حیدری راد هم در حال پیگیری است.

او در مورد شرایط تیم ملی در آستانه مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیا، بیان کرد: یک سال تیم ملی بزرگسالان تعطیل بوده و باید واقعیت موجود هندبال را بپذیریم؛ ما از سطح اول هندبال آسیا فاصله گرفته‌ایم و باید چند سال تلاش کنیم تا به آن جایگاه برگردیم. علاوه بر این تیم ملی هم جوان شده است، با این حال ناامید نیستیم و با تمام توان می‌جنگیم اما کارمان مقابل تیم‌های قدرتمندی چون قطر، بحرین و کره جنوبی سخت است.

رئیس فدراسیون هندبال به گروه ایران در مسابقات انتخابی المپیک اشاره کرد و گفت: با کره جنوبی، بحرین و کویت هم گروه هستیم. به عبارتی در گروه مرگ قرار داریم اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. فدراسیون و کادر فنی هر چه در توان داشتند برای تیم ملی گذاشتند و باید ببینیم که در مسابقات چه اتفاقی می‌‎افتد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها