نمایشگاه نقاشی، به یاد فرماندهان جنگ

یک هنرمند نقاش درباره جایگاه جبهه مقاومت در هنرهای تجسمی کشور می‌گوید هنرمندان باید منتظر حمایت باشند و هر لحظه که احساس کردند باید به موضوعی ورود کنند، حتما این کار را انجام بدهند.

نمایشگاه نقاشی، به یاد فرماندهان جنگ
کد خبر: 345147
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۰۹:۰۷:۲۶

اعتمادآنلاین| ‌ محمد اسدی جوزانی، هنرمند نقاشی که همزمان با هفته دفاع مقدس چهره 19 فرمانده را به تصویر کشیده و در نمایشگاه «پیدا و پنهان» به نمایش گذاشته است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره علت انتخاب این چهره‌ها، اظهار می‌کند: همه شهدای جبهه مقاومت باارزش هستند که این فرمانده‌ها شاید بیشتر دیده شده‌اند. سعی کردم چهره کسانی که بیشتر شناخته‌شده هستند و مردم چهره آنها را می‌شناسند، به تصویر بکشم.

او ادامه می‌دهد: در این مجموعه از تکنیک آبرنگ استفاده کردم چون حسی و روحی است و جرم ندارد. از آنجا که خود شهدا روحیه معنوی دارند، تلاش کردم بتوانم این حالت معنوی شهدا را روی کاغذ نیز به ثبت برسانم.

جوزانی همچنین درباره چهره‌هایی همانند سردار سلیمانی در این نمایشگاه، یادآور می‌شود: افرادی همانند سردار سلیمانی و ابراهیم زک‌زاکی شهیدان زنده‌ هستند. چنین افرادی خط مقاومت ما محسوب می‌شوند که باید از آنها تجلیل شود و چه زمانی بهتر از هفته دفاع مقدس.

او درباره جایگاه جبهه مقاومت در هنرهای تجسمی کشور، می‌گوید: ما در هنر باید کارمان را انجام دهیم و منتظر نمانیم که از ما حمایت شود. چون اگر بخواهیم صبر کنیم این اتفاق نمی‌افتد و فقط زمان را از دست می‌دهیم.

این هنرمند با بیان اینکه «در هنر نیز باید آتش به اختیار باشیم»، اظهار می‌کند: هر جایی که هنرمند احساس کند لازم است به موضوعی ورود پیدا کند باید این کار را انجام بدهد، منتظر حمایت نماند و حتی اگر شده با حداقل امکانات نیز کار را پیش برد.

نمایشگاه «پیدا و پنهان» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مجموعه نگاه‌خانه گالری ابوالفضل عالی در حوزه هنری افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل آثاری در حوزه هنر جدید از جمله هنر مفهومی شامل چیدمان، ویدئوآرت و اینستالیشن‌هایی با ارتباط دوسویه بین اثر هنری و مخاطب با موضوع دفاع مقدس است.

همچنین این نمایشگاه شامل 19 پرتره از فرماندهان شهید دفاع مقدس است که توسط محمد اسدی جوزانی با تکنیک آبرنگ خلق شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها