مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران:

مواد قانونی بیمه بیکاری نیازمند بازنگری است

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: قانون بیمه بیکاری در سال 1366 تصویب و پس از سه سال اجرای آزمایشی در حمایت از نیروی کار در دوران جنگ تحمیلی به اجرا درآمد. با وجود برخی مشکلات در حال حاضر، بازنگری در قانون بیمه بیکاری و رویه‌های آن امری الزامی است.

مواد قانونی بیمه بیکاری نیازمند بازنگری است
کد خبر: 345226
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۱:۱۴:۴۹

اعتمادآنلاین| ‌ ناهید حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: حمایت موثر از نیروی کار، یکی از ویژگی‌های جوامع توسعه‌یافته است و نیروی کار به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های جوامع به سبب سهم و نقشی که در فرآیند فعالیت‌های اقتصادی و توسعه کشور دارد، از جایگاه مهمی برخوردار است.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: یکی از کارکردهای نظام‌های بیمه و تامین اجتماعی؛ حمایت از بیمه‌شدگان در برابر حوادث و رویدادهایی است که منجر به قطع و کاهش درآمد می‌شود یا حوادثی که نیروی کار را تهدید می‌کند و موجب از دست دادن غیرارادی کار می‌شود را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

حیدری با اشاره به عملکرد اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در سال جاری گفت: در سطح اداره کل غرب تهران بزرگ و طی دوره فرودین لغایت مرداد ماه سال جاری 19 هزار و 900 نفر از بیمه‌شدگانی که به صورت غیرارادی شغلشان را از دست داده بودند، مقرری‌بگیر و تحت حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی افزود: میزان رشد برقراری بیمه بیکاری طی پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 14درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به بعضی از مشکلات بیمه بیکاری گفت: مواد قانونی بیمه بیکاری از نظر منابع، مدت و میزان پرداخت بیمه بیکاری، نظارت بر انجام کار و تامین مالی صندوق بیمه بیکاری در عبور از بحران‌های اقتصادی نیازمند بازنگری است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها