کارشناس دو و میدانی:

تکرار نتایج شخصی در مسابقات جهانی معادل موفقیت است

کارشناس دو و میدانی ایران گفت: با توجه به شرایط موجود، انتظار کسب مدال از ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی قطر را نداریم. همین که نتایج شخصی خود را تکرار کنند موفقیت است.

تکرار نتایج شخصی در مسابقات جهانی معادل موفقیت است
کد خبر: 345228
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۱:۱۵:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ دوحه میزبان تازه ترین دور مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهانی است و این مسابقات 2 روز دیگر به طور رسمی در این شهر آغاز می شود. در این رقابت‌ها 1972 ورزشکار شامل 1054 مرد و 918 زن با یکدیگر رقابت خواهند کرد. «احسان حدادی» در پرتاب دیسک، «حسن تفتیان» در دوی 100 متر و «مهدی پیرجهان» در دوی 400 متر با مانع نمایندگی ایران در این مسابقات هستند.

«قاسمعلی فیروزی» درباره تازه ترین شرایط ورزشکاران ایران در این مسابقات، به ایرنا گفت: در جمع ورزشکاران ایرانی اعزامی به این مسابقات فقط حدادی بیشترین شانس را برای صعود به مرحله نهایی دارد.

به گفته وی قهرمان پرتاب دیسک آسیا در ابتدای این فصل پرتابی معادل 68 متر را به ثبت رساند اما در مراحل بعدی با افت محسوسی مواجه شد و نتایج امیدوارکننده‌ای کسب نکرد و به شرط اینکه به شرایط ابتدای فصل باز گردد می تواند به جمع شش نفر مرحله نهایی صعود کند.

وی افزود: حدادی در یک ماه گذشته اردوهای متعددی را پشت سر گذاشته است و آنطور که عنوان می شود وضعیت مطلوبی دارد. او چنانچه پرتابی بالای 67 یا 68 متر داشته باشد کار بزرگی کرده است و شانس مدال خواهد داشت.

این کارشناس دو و میدانی درباره تفتیان دارنده عنوان قهرمانی دو 100 متر ایران نیز عنوان کرد: بهترین رکورد دونده سرعتی ایران 10 ثانیه و سه صدم ثانیه است. اگر او در این مسابقات رکورد خود را تکرار کند به طور قطع به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود خواهد کرد.

فیروزی ادامه داد: البته اگر او بخواهد به مرحله نهایی صعود کند باید رکورد خود را به 10 ثانیه و 1 یا 2 صدم ثانیه ارتقا دهد و ضرورتی ندارد زیر 10 ثانیه بدود.

وی تصریح کرد:‌ اما تفتیان برای کسب مدال و یا رتبه مناسب تر در فینال باید 100 متر را زیر 10 ثانیه طی کند که البته بعید است این اتفاق برای او در این مسابقات بیفتد.

این مربی دو و میدانی درباره پیرجهان دارنده رکورد ملی 400 متر با مانع ایران نیز گفت:‌ کار این دونده در مسابقات جهانی به مراتب بسیار مشکل تر از 2 نماینده دیگر ما در این مسابقات است. او چنانچه رکورد خود را بزند فقط و فقط می تواند از یک مرحله به مرحله بعدی راه پیدا کند و بالاتر از این مرحله برای قهرمان 400 متر با مانع ایران دشوار و سخت و با این رکورد بعید است.


این کارشناس در پاسخ به این سئوال که حدادی در چه صورتی بخت مدال در مسابقات قهرمانی جهان را خواهد داشت؟ اظهار داشت: در حال حاضر رقبای حدادی دیسک را به مسافت 70 متر پرتاب می کنند و او تنها در صورت پرتابی بالای 68 متر شانس کسب مدال در این ماده را پیدا خواهد کرد.

به گفته وی تفتیان درآخرین رده بندی جهانی رتبه بیست و چهارم را به خود اختصاص داده و پیرجهان نیز در جایگاه سی و هشتم قرار دارد بدین ترتیب در خوش بینانه ترین حالت این 2 چنانچه بتوانند بهترین رکوردهای خود را تکرار کنند نتیجه خوبی کسب کرده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها